lördag 30 augusti 2014

Långt mellan uppdateringarna

Ja det var allt ett tag sedan förra inlägget... det tar både tid och kraft av en att ha en liten pirayavalp i sin närhet.

Semestern är så klart slut för denna gång, har t o m redan arbetat 3 veckor. Det var underbart och behövligt att ha 5 veckor... ska nog fortsätta på den linjen varje år (dock inte linjen att ha valp).

Nu blir det en liten sammanfattning av senaste månaden:

Vi träffade Bea & hennes tjejer igen en eftermiddag på Järavallen. Det är bara så mysigt att strosa runt med Bea och babbla en massa om allt möjligt. GW fick en fin filt att vara stilla på... men han bara älskar att bära runt på den som en snuttefilt i stället. Jag fick ett kul LABbevin :-)

Vi har även träffat Lena och hennes dogs på Järavallen. Jag hade erbjudit mig att hjälpa Lena att försöka få till det där lilla som saknades för Archies vattenavlämningarna. Detta gick mycket bra och rapporten från Flatmästerskapet var så glädjande att få :-)
Mindre bra gick det för mig personligen som lyckades låsa in bilnyckeln i bilen, ja jag vet, det var klumpigt som f-n men väldigt lätt gjort :-(
Men snälla Lena skjutsade mig hem så att jag kunde hämta extranyckeln. Så klart låg hemnycklarna också i bilen så även Anders fick rycka in lite och flexa ut lite tidigare. Tack & lov så fanns inga hundar i bilen denna varma dag... då hade det bara varit att slå in rutan utan att blinka. Men slutet gott :-)

Därifrån körde vi vidare till Prima Liv med de små syskonen för 12 veckors vaccinationen. Det var första gången för GW och han tyckte det var toppen för där fick man köttbullar så han märkte inte ens att Kim satte en spruta i nacken på honom.

De sista semesterdagarna fick vi möjlighet att tillbringa på underbara Bastudden tillsammans med Marie & Lakrits. Vi hade 4 så härliga dagar med mycket bad & bus, tyvärr lyckades vi inte klara Walles svansrot så redan första kvällen såg den lite moloken trots föning, Back on track täcke och rimadyl och inte var det mycket bättre morgonen efter. Så det blev badförbud under fredag och halva lördagen sedan var han fit for bad igen. Vi gick långa promenixer, var på obligatoriska loppisrundor (hittade ett nytt toppenställe) och körde runt lite och tittade oss omkring. GW fick prova på viltspår. Innan vi åkte var jag lite orolig för hur GW skulle fixa att följa med på detta äventyr men han fick stora A i uppförande. Lite bilder:

Emellanåt fick jag kånka runt på GW

Bära pinne med Lakkan, lycklig GW

Lite allergisk mot ?

Liten våtis

Walle dag I

Ska, ska inte, ska... våga inte

Hm, undrar vad det är som rör sig?

Lakkan i drickatagen

Försök till fin vy-bild

Fikatajm

Lycklig Walle som återigen fick bada

Tvångsmys

GB-Sandwich time på Kärrasand


I väntan på brorsan

De tre apportörerna

Full fart till matte

Bada är livet

Lyxfrukost
Tagen på bar gärning

Bus i blick... eller?

Kämpa kämpa kämpaaaa!

GW tyckte Walle behövde hjälp att komma upp


I spårtagen

Ha ha, GW satte sig på klöven först!

Stoltaste killen!

Så fort Marie är inne så står Walle här... undrar varför???

En finfin uppfinning för att torka snabbare

Marie njuter av kvällssolen

Solen sken men det blåste attan...

... försökte fånga på bild hur mycket det blåste :-)

En vacker kväll träffade vi Jeanette & hennes tjejer i Käglinge (där jag aldrig förr varit) och gick en härlig & trevlig runda.

Vi träffade Petra & Ebba en onsdagskväll för att köra mycket störningsträning med Ebba och hon fick minsann så att det räckte av olika slag. (Petra fick lite tips med sig hem om hur få till ingångarna lite bättre och minsann som de låg i veckan efter och vad hände på tävlingen, JO, DE FICK SITT FÖRSTA 1:A PRIS I ELITEN!!!!) Jag hade bara GW med mig (Walle fick lite semester från GW och var hos Frida ett par dagar) och han gillade inte alls att han inte fick vara i min närhet. Sedan hade jag glömt att Malmö har skotträning på onsdagar. För säkerhets skull så drog vi oss från början en bra bit ifrån, visste ju inte hur GW skulle reagera. Men han brydde sig inte ett dyft och vi gick lite närmre och närmre och det bekom honom inte alls, skönt inför framtiden.

Vi har också hunnit med lite träning på att bara vara, gått ner på Triangelnstationen och suttit och tittat på människor & tåg som susade förbi i en farlig vänster.
Vi har varit och ätit lunch med Ulrika på Espresso House, då jag gick in och handlade så höll GW full koll på vart jag tog vägen, han är allt lite mammig... vilket jag hoppas inte är en nackdel framöver.

FRK Skåne/Blekinges dubbelarrangemang gick av stapeln den 16-17 aug på Frostavallen. I ett svagt (inte onyktert) ögonblick så tackade jag ja till att vara ringsekreterare. Dagen innan så ångrade jag mig djupt och tänkte herre jisses hur ska jag hålla koll på vilka hundar med HP som skulle in igen och i rätt ordning. Men med bra folk omkring en och domaren som kom med bästa tipset så gick allt smärtfritt, inte en enda tabbe faktiskt :-)

"Invigningsprat"

Dela ut rosetter var jag också en jäkel på!

GW var med hela dagen och skötte sig finfint. När vi ställde iordning utställningen så fick han busa av sig med Kristers långbenta Uno, så kul de hade :-)




När lekstunden var över och han åkte in i buren så var han först lite olycklig men sedan kom syrran Gwyneth och höll honom sällskap till hans stora lycka. De busade en bra stund innan de helt slut slocknade så sött ihop.

På söndagen åkte jag & GW tillbaka för att agera "fotograf" på Workingtestet. Om det var lite svalare på lördagen så var det vått och ruggigt denna dag. Men vi gick runt och tittade på de mycket duktiga ekipagen. Kameran kunde bara användas sparsamt för att den inte skulle bli förstörd av regnet.
Det smällde rejält i skogen men GW lyfte inte ens på ögonbrynet denna gång heller. Blir man glad eller blir man glad för sådana glädjande besked.

För framtidsbruk så köpte vi lite vilt av "viltgubben" Peder. Medans vi väntade på vår lilla påse så kastade Peder ut en duva och den hämtade GW så fint så, känns skönt att han även verkar vara så spontan på vilt.



Det gick väldigt bra för några av våra träningspolare, så här glada blev dom.

Lena & Archie

Eva & Quick

Lena & "Grappa" (ville ej vara med på bild)

Nästa år hoppas jag att jag & GW ska kunna springa i vänstervarv och starta i Unghundsklassen :-)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Så kul att få se lite bilder på både det ena och det andra men framför allt på lille GW. Han börjar bli stor :-)
    /Bea

    SvaraRadera