söndag 11 december 2011

Först det ena...

... sen det andra.

Wallander har tillbringat nästan hela helgen hos LILLMATTE så Beck har fått varit ensamhund.
Igår fick han lite träning bakom Stadsteatern och sedan fick han pröva på att vara ensamensam hemma när vi var och åt ett smarrigt julbord på Kajutan i Limhamn.

När vi åter var hemma så fick han komma med upp till snälla "godistanten" och myspysa med henne.

Idag gav Beck oss sovmorgon, 08.45 vaknade jag och då sov han fortfarande. Han har natt efter natt nu börjat lämna vårt sovrum på natten och går ut och lägger sig i sin bur som står i vardagsrummet.

Efter morgonrundan och lite frukost så begav vi oss till Eslöv för att köra ett lydnadspass med Team Nos.

Sittande i grupp samt platsliggningen gick bra. Dock måste jag jobba mycket på hur att få ner förväntningarna när jag kommer tillbaka.
Peptalk av Lennart:
















Därefter följde jag min plan och det blev många ingångar in till startplatsen med mycket kommendering som inte skall få betyda ett dugg. Jag hoppas och tror det är rätta sättet för att få honom att istället förstå att det är vad JAG säger som alltid gäller.

Så här vill jag att han alltid skall gå!


















och lyssna på mina kommando!











Våra vänstersvängar i friaföljet har blivit bedrövliga så det tittade vi oxå på och fick till ett par riktigt fina tillslut.

Avslutningsvis så tittade och analyserade vi våran apportering. På vilket avstånd blir apporteringen för rolig, har det betydelse för hur apportbocken hamnar osv osv. Allt gick bättre på kortare avstånd och när apportbocken hamnar lodrätt (får väl lära mig kasta så att den alltid hamnar så).



Snabbt & bra upptag vill vi ha!













Det gäller att fortsätta traggla och traggla... trägen vinner alltid, visst?
Stort tack Björn för hjälp & alla råd :-)

Jag hjälpte Björn oxå så klart. Gräset var högt, trots att jag noggrant fick visa Björn var pinnarna låg så fixade Clara vittringsapporteringen galant.

Det syns lång väg att Clara har koll!














Direkt från Eslöv körde vi vidare till Järavallen där ett viltspår låg och väntade på oss. Både jag & Beck hann göra våra behov innan domare Ingela kom. Trots att det var ganska längesedan Beck spårat senast så var han jättefokuserad & duktig, tuffade på lugnt o fint och snart stod han där öga mot öga med klöven :-)

Resten av eftermiddagen/kvällen kan jag lova er att grabben sovit gott och snart är det även min tur.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg ni haft. stort grattis till 1a priset på viltspåret!!! Duktig han är! O du oxå! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken dag alltså, först lydnad och sedan spår! Bra jobbat av grabben. Spåra glömmer man inte hur man gör bara för att det blir uppehåll men spårkondisen kan ju bli lite sämre. Sovmorgnar är ett av livets guldkorn! Gissar att Walle inte heller gick upp i ottan hos Lillamatte!
    Vi hörs i veckan!
    Kram
    Marie & Lakrits

    SvaraRadera
  3. GRATTIS
    Kul att ni är tillbaks igen.

    SvaraRadera