söndag 29 december 2013

LIVET GÅR VIDARE

Walle verkar just nu tycka att livet är rätt gott trots att han måste hänga med mig på både ett och annat som han sluppit de senaste fyra åren.

Julen firade vi för första gången bort ifrån hemstaden, vi for till Sara & Pelle i Gbg.
Walle skötte sig finfint, var bl a första matvaktare i köket på julafton... lämnade knappt köket trots att vi alla satt i vardagsrummet och mumsade i oss en massa god julmat. Men jag är ganska säker på att han inte satt där lottlös, verkade rätt nöjd när något varit där ute och fyllt på sin tallrik :-)

I fredags mötte vi upp Bea & hennes fina labbetjejer. Vi hann bara påbörja vår runda och så var Walle i vattnet... ja ja det är bara jul en gång om året och inte så speciellt kallt i vattnet samt i luften detta år. Men man blir allt lite skamsen när jag visslar & kallar och Walle bara stänger öronen medan Bea bara visslar på sina och så är de tillbaka hos henne. Jag missade allt något där i början av uppfostran :-(

Igår åkte vi iväg till Eva & Paulina och tränade jakt. Lena, Berit & Lotta var oxå med. Jag höll nästan på att tro att jag såg i syne när Lena plockade ut sin nya lilla gosse Archie, attans vad lik Beck han är... nästan lite kusligt faktiskt.

Många roliga övningar hade jag & Eva riggat innan de andra kom och Walle fick vara med ute och kolla av att det verkade vara ett bra upplägg. Men något större intresse för dummiesarna visade han inte då.

Men då vi började på riktigt så tände han till och klarade uppgifterna med VG... min goa gamle kille som fortfarande har så mycket bus in under pälsen.

Jag har nu bestämt mig för att försöka ge mig på att få Walle klar till en start i Lkl III - det kommer att bli en utmaning men förhoppningsvis en kul sådan. Ett halvår ger jag oss...

Idag vilar vi och laddar inför 3 dagar i skogen med fina vännerna J & M och finaste flickorna Wilma & Ella.

GOTT SLUT & GOTT NYTT från oss alla till er alla!

2 kommentarer:

  1. Tror Walle är mer än nöjd med att få hänga med matte på äventyr.
    Vilket bra mål! Kommer ni att klara!
    Ja nu drar vi snart till skogs:) Ska bli lattjo lajbans roligt!

    SvaraRadera
  2. Bara visslal så kommer dom.... hmm lätt överdrift. Tack för mysig promenad och lite "tjötande" efteråt. God Fortsättning o Gott Nytt År
    Bea och de två korthåren

    SvaraRadera