onsdag 19 december 2012

Vi gjorde ytterligare...

... ett försök men det slutade i moll direkt.

Ville testa ytterligare en gång, för att se om det verkligen handlade om snön. Tyvärr var det nog så, men nu har jag lärt mig den läxan och kommer att undvika vintertävlingar i fortsättningen.

Vädret var nästan än värre än i debuten, det blåste ja jäklar anamma och precis lagom till vår start så började det snöa.

Sittande i grupp gick bra. Medan vi stod gömda på platsliggningen såg jag att en hund satte sig upp och senare att den dessutom promenixade runt men ingen brytning skedde. Beck låg som hund nr 8 (hund 4 i platsomgång 2). Hunden som gått upp låg som nr 1 men stod nu framför mellan hund 3 & 4. Beck ligger fint kvar, hund nr 2 sitter och hund 3 ligger kvar. När vi alla ställt upp på led och TL säger gå tillbaka till hundarna så säger hussen till hund nr 1 "FOT" och då kommer Beck som skjuten ur en raket till mig :-(. Domaren blir mycket arg och tackar ekipage "nr 1" och säger att vi skall göra om platsliggningen. Ekipage nr 3 börjar tjafsa för hennes hund låg fint kvar hela tiden trots att hon skakade av kylan. Men domaren stod fast vi sitt beslut, ny platsliggning. Vi hann bara gå ett par meter då domaren skriker, vi bryter! Hund nr 2 satte sig då direkt och så blev de avtackade. Ny platsliggning och nu skulle det bytas platser. Jag fick då klämma i med ett DK på nedläggandet och vi hann bara gå fram till grinden då domaren skriker ännu högre "VI BRYTER, DEN ENA KRYPER (Beck) OCH DEN ANDRA SITTER, JAG SKITER I DET HÄR NU! (lite oprofessionellt uppträdande kan jag tycka). Jag bara lämnar banan, den andra tjejen fick sin 10:a. Jag tappade lite lust, men bestämde mig för att ändå försöka fortsätta efter att Beck kändes bra när vi värmde upp. Så här efteråt så skulle jag så klart ha avstått... men jag var i alla fall klok nog att bryta efter 3 ganska misslyckade moment och klok nog att avanmäla mig till den sista tävlingen för året.

I lördags var vi hos Marie & Lakrits och gick en lång härlig runda i Lakritsskogen där massor av snö fanns kvar och det märktes att grabbarna njöt av kunna springa fritt och utan att få salt i tassarna.

I söndags hade vi sista TEAM NOS träningsdagen med Kenneth för i år och det blev en givande dag trots all snö som låg kvar i Hörby. Vi hade en del nyttig teori inomhus och körde 2 pass utomhus.

Vi tog upp 2 saker som jag vill ha hjälp med och det är att få ordning på ingångarna till startplatsen samt fjärren. Så nu har vi lite hemläxa att jobba med hemma i köket fram till nästa träff förhoppningsvis i slutet av januari.
Det var bara jag som fotade så inga bilder på oss tillsammans men dock på Beck & polarna i gruppmomenten som vi avslutade med.

SITTANDE I GRUPP

LIGGANDE I GRUPP

STÅENDE I GRUPP
Grabbarna njuter varje kväll av sina paket och det märks nu att julen är på ingång (inte många paket kvar på benet) så nu tänker vi ta lite jullov så vi säger nu i kör:

GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA FRÅN OSS ALLA!




3 kommentarer:

  1. Vilken röra det verkade vara på den tävlingen. Trist när det är dåligt arrangerat... Men nya tag till våren när den störiga snön är borta!
    Härligt att få komma ut och andas lite skogsdoft.
    Ja nu går det snabbt till jul. Njut av ledighet och mys! God jul!

    SvaraRadera
  2. Ja det må jag säga var en oprofessionell domare. En riktig god jul och gott nytt år på dig och doggsen! Kram

    SvaraRadera
  3. Tjena
    Tur att jag inte såg platsliggningen i Trelleborg för det var tillräckligt rörigt ändå.
    Ni tar nya tag o när värmen infinner sig så fixar ni till det.

    Vi önskar er en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.

    SvaraRadera