onsdag 5 december 2012

Lkl III debuten avklarad

Men det blev med lite blandade känslor i söndags.

Vakande till skitmycket snö. Valde att köra lite senare än tänkt för att hoppa över att se Eliten som samlades kl 8.00.

Det gick bra att köra, jag tog det rejält lugnt och på några ställe så körde plogbilen före och banade vägen.

När jag såg all snö på appellplanen så tänkte jag att kommer det verkligen gå att genomföra en tävling... men alla som var där var positivt inställda så då fick jag bli detsamma.

Anette & Godis debuterade i Lkl II och fixade ett 3:e pris. Grattis!

Fint ff i vackert vinterlandskap!


Kl 10 var det samling för oss men först 10:45 var det dags för lottning. Vi drog nr 7 av 12, bra tyckte jag! Hade då god tid att värma upp lite innan gruppmomenten. Dessa gick jättebra, 2 x 10!  Innan vi sedan skulle in igen så fick jag lite kommenderingshjälp av Tina.

Det tog 2 sträckor innan Beck kom på vad friaföljet helt går ut på, sedan gick han jättefint och stegförflyttningarna & vändningarna blev bra de med.

Hade redan innan start bestämt mig för att ta ett DK på sättandet under gång för att inte riskera ett snyggt ställande, bättre att få max 8 istället för 0.

Inkallning med ställande blev en fullpoängare!

Skicket till rutan blev kanon, men oturligt så fastande ena tassen i bandet och snön den yrde. Jag uppfattade det som att Beck tappade fokusen här, så istället för att lyssna på mig så snusade han runt och första nollan var ett faktum.

Hopp apport, inte helt snabbt upptag... slickade bort lite snö först innan han tog upp och hoppade tillbaka med ett lite islag :-(

Apporteringen av metallen dissade han helt, han vägrade att ta upp den ända tills jag skärpte rösten lite men då var redan andra nollan ett faktum.

Vittringsapporteringen fixade han finfint trots snön, blev dock avdrag för tugg.

Fjärren såg bra ut fram tills absolut sista skiftet. Jag beordrar honom ligg, han påbörjar skiftet men for sedan upp mot mig skällandes. Jag vänder mig om, trodde minst att det gick en elefant där, men det går en funkis och samlar in rekvisita från de andra ringarna. Det kändes så jädrans onödigt, ett 3:e pris hade varit i hamn men nu blev det en stor plump i protokollet istället :-(

Men vi kommer igen, tar med oss det braiga och glömmer det mindre braiga.
Är så glad för att han höll ihop trots att debuten genomfördes i årets första snöoväder!

Jag har de senaste veckorna börjat känna av att något var fel i mitt vänstra knä och det har hela tiden förvärrats och i söndags em var det inte för roligt och igår kunde jag knappt stödja på benet. Strålade av smärta från höften ner i foten. Som tur var så hade jag i förra veckan ringt om en läkartid. Så igår fm var jag där för att det kunde konstateras att jag hade en riktigt kraftig inflammation i benet. Otroligt att det av det kan göra så fruktansvärt ont i knäet. Så nu blir det att knapra piller och hoppas på snar bättring. Optimist som jag oftast är så trodde jag att jag skulle kunna träna ikväll... men jag fick allt kasta in handduken. Jag har oxå drabbats av en tablettbiverkning och är glad att jag hållit mig inomhus.

Imorgon kväll blir det veterinärbesök för båda grabbarna, Beck skall kollas i öronen och Walles epulid skall kontrolleras.

Nu skall jag ta en sömnpilla så att jag förhoppningsvis kan sova godare inatt. På återhörande!

1 kommentar:

  1. Åh vilket debutväder ni fick! Ta med dig 10 poängarna och kom igen på det andra som du skrev.
    Var riktigt rädd om dig och gör som doktorn säger så att du blir pigg och fullt rörlig igen.
    Hoppas det gick bra för grabbarna hos vet.

    SvaraRadera