tisdag 18 juni 2013

En härlig helg


I lördags var vi iväg på FRK's WT träning i Öja  utanför Ystad.

Datumet var inbokat för Kennelkampen men pga för dålig uppslutning så ställdes denna in och en WT blev till istället.

Vi hjälptes åt allihop, vi delades upp i 2 lag och agerade domare, skyttar & funktionärer åt varann så att även styrelsemedlemmarna kunde starta sina hundar. Det var jäkligt nyttigt att agera domare även om stationen jag hamnade på var enkel, räkna hur många dummiesar som kommit in efter 3 minuter och gånga det med en siffra beroende på klass.

Hur gick det för mig & Beck, jo som vanligt mycket bra med själva momenten när vi väl stod vid startpunkten. 

Oavsett så hade vi en mycket trevlig dag med många andra glada flatteägare och bara det gör en på gott humör.

I söndags var det uppstigning mitt i natta (05.00) för att åka med Anette, Kerstin & Jessica till Lydnads SM i Falkenberg.


Det regnade precis när vi kom dit och var som tur var sedan uppehåll ända tills 4:e sista ekipaget skulle starta men det var ganska snabbt över igen när nästsista ekipaget skulle starta. Det regna sedan för jäkligt på hemvägen men då hade vi tak över huvudet även om det på vissa sträckor var lite läskigt att köra när man knappt såg något framför sig.

Men vi hade en toppendag, så roligt att ha sett ett SM på plats. Funderar dock fortfarande på hur de 6 domarna kunde poängbedöma så olika i vissa moment. Speakern sa att det berodde på att dom såg utförandet från olika vinklar... hm jag undrar om det bara var det eller om vissa var mer generösa än andra?

Shopping hann vi så klart oxå med. Jag köpte de där fina inkallningsskyltarna, oranga koner samt en kampgrej i gul & blå fleece. Hade kunnat handlat massor men man får ju allt bärga sig ibland kan ju inte handla bara för handlandets skull, eller kan man det? Bara så att jag vet tills nästa gång.

Jag fick oxå träffa min cyberspace vän Adelia och hennes "farliga" Bianca in real life... så himla roligt :-)

Igår var jag & grabbarna på Limhamnsfältet och träffade Susanne & Klicka. Vi promenerade dit & hem i det härliga sommarvädret.

Den inköpta kamp-fleecen blev mycket populär kan jag lova och ska nu förhoppningsvis få lite fart tillbaka i apporteringsmomenten.

Mycket fokus blev det på raka sättande i ingångar & svängar, hoppas att vi är lite på rätt väg...

Gjorde ett sättande under gång test och minsann så satt det även idag med nya kommandot. Fick ytterligare ett tips av Björn idag som jag ska testa på nästa träning.

1 kommentar:

  1. Instämmer med rubriken!
    O jo det går bra att handla så mycket man vill:))

    SvaraRadera