torsdag 10 april 2014

Gräsänklingar

Förra helgen var jag & Wallander gräsänklingar.

Vi började helgen med att gå en trevlig stadsrunda tillsammans med Bea & hennes tjejer. Sedan gick vi hem & käkade lite och pratade mycket hund och hade supertrevligt.

Lördagen började vi med att åka till Lisa och hade 45minuters privatlektion. Jag fick lite nya tips på hur jag förhoppningsvis ska få WalleKalle att vara lite mer på tassarna i friaföljet.

Marie, Lakkan & Voffsan hade tiden innan oss och de kom tillbaka när vi var klara och då körde vi till Voffsans skog och gick en härlig runda. Kul att komma till ny skog tyckte både jag & Walle och jag hann rädda Walles nya halsband innan han skulle inta första gyttjebadet.

Eftermiddagen & kvällen gjorde vi inte många knop.

I söndags eftermiddag åkte vi till Lomma & träffade Petra & hennes båda tjejer. Bättre träning har vi haft och det kändes inte alls roligt efteråt. Jag vet att Walle inte är någon "maskin" som man bara startar via en knapp men lite mer vilja skulle jag så gärna vilja se hos honom. Får hoppas att detta bara var en sådan där dag som man får inom emellan.

I måndags kväll tyckte WalleKalle att det var betydligt roligare. För ett tag sedan var vi på prova på simning på Djursjukhuset och idag var det dags att köpa ett 10-kort och utnyttja 1:a gången.
Detta gjorde vi tillsammans med Marie & Lakrits, blev mycket bra att boka de två sista passen för kvällen och lagom tid.

När Marie skulle blöta Lakrits så hoppade Walle självmant upp bredvid och satte sig - sötnosar är vad dom är!


Walle & Lakrits fick sedan skiftas om hela tiden, blev ett perfekt upplägg. Då fick de extra mycket träning på att komma i & ur bassängen.

Walle kastar sig ut efter leksaken men simmar sedan så lugnt & fint.


Walle hade sedan hela tiden full koll på att allt gick rätt till även när Lakrits var i plurret.



Hämta ett par gånger och sedan upp & vila lite.



Fullt fokuserad på sin uppgift var Lakrits.




Avslutningsvis så blev det avduschning & sedan på med "badtäcket".
Undrar minsann om inte Walle tog sig ett litet yogapass på den blå mattan medan jag & Marie städade efter oss alla.


Om ungefär en månad blir det återbesök :-)

1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig kväll! Tycker att Walle var tapper som stod ut med de två svarta korthåren. Kommer aldrig att glömma när Walle blev ett med köksinredningen :-)
    Bea, Elvan och Corinne

    SvaraRadera