måndag 25 maj 2015

Bra start på veckan

Började ringa Prima Liv direkt på morgonen, ni som går hos dom vet hur jädrans svårt det kan vara att komma fram, men ska den som ger sig, till slut svarade Kim.

När jag fick höra hennes fråga till Kerstin och svaret därefter: "Var det inte GWs registreringsmapp som låg kvar här i förra veckan? Jo det står här i stället" så blev jag så lättad & glad.

Ett tag var det t o m så illa att jag önskade mig ett nytt reg.bevis & pass i födelsedagspresent av Anders... men nu kan jag få något annat roligare :-)

På väg till kvällen spårkurs så körde jag inom och hämtade upp mappen så nu finns den i säkert förvar där den ska vara!

Anders jobbade över ikväll (väldigt ovanligt) så jag tog med mig båda grabbarna. Började gå en runda med dem runt den ena dammen, så vackert (hade kunnat vara ännu vackrare med lite sol & värme).

Vi gick ut som sista par och hade möjlighet att ta det väldigt lugnt fram till spårstarten för att få ner GWs förväntan lite. Idag ville vi att han skulle ta tag i spåret på direkten (inte snurra runt lite först som han gjort de 2 första gångerna) och vi lyckades.

Första sträckan gick jättebra, tog första vinkeln klockrent, sträcka 2 gick bra fram till när en viltstig dök upp, den var han tvungen att kolla in lite extra och sedan upp på en hög sten, kunde ju ligga något där. Men hopp ner och så tog han sträcka 3 mycket bra och han blev så stolt när han hittade klöven.

Nästa vecka har vi uppehåll på kursen men ska spåra i alla fall, vill inte tappa flyt i denna fina utvecklingskurva.

Veckan därpå ska spåret förlängas ytterligare en bit, ska bli spännande att se hur grabben löser det!

2 kommentarer:

  1. Pust, vilken tur att den låg hos veterinären. Nu kan det bli många fler turer till Danmark :-)
    Kram från
    Bea, hon som blir tjockare för varje dag och den gamla damen

    SvaraRadera
  2. Vilken lättnad! Ordning och reda på papperna igen! Förtiga som spårar på egen tass på måndag trots lov! Kommer säkert att gå fin fint!

    SvaraRadera