fredag 10 juli 2015

I tisdags...

... skulle vi haft sista gången på vår valputvecklingskurs med Birgitta men tyvärr ställde hon in denna gång. Jag hade bönat & bett till chefen min om att få semester trots att vi hade lite ont om folk och fick den beviljad, men att få ytterligare en dag nästa vecka gick inte för sig då hade det blivit "kris på bygget". Så Mia bestämde då att kunde vi inte alla så fick vi ta sista gången till hösten istället.

Men jag behöll så klart min semesterdag i alla fall och åkte iväg upp till Mia & Daniel i Skärseröd med båda grabbarna.

Vi fick till ett jättebraträningspass.

Började med fotgående på linje, fick sedan markeringar & dirigeringar med skott på torra land. Efter det gick Daniel ut med båten och vi fick markeringar även på vatten.

Sedan tränade jag & Mia vidare själva och byggde upp GWs  markeringsförmåga på både land & vatten. När det gick som bäst så slutade vi :-) Ska bli intressant att se hur markeringarna sitter på nästa träningspass.

Innan hemgång så hoppade jag med Ellen på hennes nya stora fina studsmatta. Jag & Mia hade lika roligt som Ellen :-) Go'fika bjöds vi också på.

Så det blev en bra dag trots allt!

I onsdags hände det roliga saker för några av GWs syskon, de startade på WT i Vomb.
Mia & Axa jobbade ihopa 84 p
Lars & Abbe jobbade ihopa 78 p och fick pris som bästa nybörjarekipage (1 privatträning med någon instruktör)
Även Lena & Gwyneth startade men det var inte riktigt deras dag men Lenas egna ord säger allt: "hon visade stor arbetslust, jättefin fart och perfekta avlämningar, vilket gör mig mycket nöjd." 
Härlig inställning!

Grattis till dem alla så roligt att Jaktivrarna endast 14 månader visar så goda framfötter!

2 kommentarer:

  1. Ja inte ställer man in en semesterdag! Och vilken tur i oturen ändå att det ena inte blev av när det andra blev så bra!

    SvaraRadera
  2. Låter som en mycket bra extra träningsdag, trots lite omdirigeringar.
    Bea

    SvaraRadera