söndag 1 november 2015

Ännu en vecka börjar närma sig sitt slut

Veckan började med att jag blev rejält orolig/ledsen för mamma fick åka in akut till sjukhuset. Det visade sig vara en propp i lungan som orsakat hennes andningssvårigheter. Jag satt med henne på akuten från 18.00 och lämnade henne först då hon 21:30 var installerad på rummet. Tack & lov så gick allt bra och hon är hemma igen och mår efter omständigheterna bra.

Jag har varit med Frida (som stöd) och avslutas hennes försäljning på onsdagen & köp av den nya lyan på torsdagen så nu är ALLT definitivt klart. Kan nu fokusera fullt ut på våran egen flytt.

I torsdags kväll blev det äntligen av att träffa fina vännen Jeanette och hennes tjejer. Jag tog bara Wallander med mig för han uppskattar verkligen våra egenpromenader. Vi mötte upp dem vid Simhallsbadet och gick sedan en lagom runda och eftersom vädret var underbart skönt tog vi t o m en fika utomhus. Lite pinsamt blev det, jag skulle bjuda och precis när jag står där och ska betala med min APP så laddar telefonen ut och jag hade varken pengar eller kort med mig. Så det blev J som fick bjuda. Jag får ta igen detta sedan för J berättade att Espresso House nu ska öppna även i Höllviken. Tack för bilden J!

Walle & Wilma

Igår träffade jag & GW Margareta & Tor på Järavallen för lite träning i det underbara höstvädret på Oktober månads sista dag. Här sitter de snällt & lugnt och väntar på att få ge sig ut och söka i den tuffa terrängen. GW springer fortfarande mer än nödvändigt, men förhoppningsvis lär han sig hushålla med resurserna med mer rutin.

GW sitter främst i bild!

När vi tränat klart gick vi en härlig runda och grabbarna fick springa fritt och busa med varann till deras stora glädje.
Jisses så törstiga!

Igår tände vi ljuset för ALLA som inte längre får vara med oss.



Idag gjorde jag & Anders ett superryck i packningen så att vi sedan med gott samvete kunde unna oss att åka iväg och hälsa på Marie & Luna.

Jisses vad tösabiten växt, snart lika stor som GW.
Vi gick en härlig runda i skogen och mycket bus i benen hade både GW & Luna.

Luna kom lite i vägen för mig och då råkade jag trampa lite på henne och samtidigt som jag skulle undvika henne så föll jag och slog knä och höft. Hundarna trodde nog att jag lekte med dem och de överöste mig med blöta pussar.


GW & Luna har hittat något intressant

Luna-tösen

Tre på tur!

Walle nöjde sig idag med att rulla sig i löven!

GW passade på att ta sig ett gyttjebad!

Ha ha, Walle blev hårt uppvaktad och gjorde allt för att undkomma, vände bort huvudet och då var Luna där snabbt på andra sidan och då Walle vände bort igen så testade Luna att anfalla underifrån.




1 kommentar:

  1. Skönt att din mamma är på bättringsvägen.
    Ja alla är bara till låns, tur alla fina minne finns kvar för alltid.
    Tack för promenaden. Nästa gång får det bli i vår då gemensamma kommun.

    SvaraRadera