torsdag 12 november 2015

Lite rädd...

Har i ett par veckors tid känt lite ömhet i bröstet när jag andas, men jag har trott att jag sträckt mig eller så och tänkt att det får ta sin tid. Men i tisdags blev det markant värre och jag bestämde mig för att uppsöka läkare på onsdagen.

VC tyckte jag skulle åka in akut men så allvarligt bedömde inte jag det så de klämde in mig kl 15.00.
Jag fick träffa en trevlig läkare som tog sig tid att lyssna i dubbel bemärkelse, dels vad jag hade att säga och också lyssna på hjärta m.m.

Det lät inte helt ok så det blev provtagning & EKG. Jag är ju inte precis lättstucken men sjuksyrran kändes väl lite osäker, men tillslut lyckades på 3:e försöket i handen.

De prover som man fick direktsvar på visade inga konstigheter och idag ringde läkaren om det sista provet och det var också bra och det är ju så klart BRA!

Så något svar på "gåtan" fick jag inte.

Jag känner mig inte ett dugg förkyld eller så men nu ska jag ändå dricka hostmedicin/slemlösande i 1 vecka och sedan återkomma om det inte blir bättre och då ska en CT göras. Blir jag akut sämre så ska jag direkt till akuten.

Ja ja, ont krut förgås inte så lätt... så jag repar mig säkerligen snart!

Skönt ska det i alla fall bli att det snart är helg (igen) och då ska jag ta lite extra hand om mig själv :-)

2 kommentarer:

  1. Ja fy så obehagligt! Skönt att de kollat dig ordentligt och att alla prover är bra. Fast man vill så klart ha svar vad det är. Hoppas medicinen hjälper och att du snart känner dig kry igen. Var rädd om dig��

    SvaraRadera
  2. Otäckt! Skönt att de kollat dig ordentligt och att alla prover var bra! Hoppas nu medicinen hjälper så allt blir bra! Var rädd om dig!

    SvaraRadera