tisdag 8 mars 2016

Av olika skäl...

... så har det inte bloggats på väldigt väldigt länge.

Ska försöka skriva ikapp lite och berätta vad som hänt på vår front.

Vi slet som djur de sista dagarna innan flytt trots att vi börjat rensa/packa tidigt. Mitt i all röra så ringde det på dörren och där stod mamma & Allan med mat till oss. Det satt riktigt gott.



Den 30 november förra året så gick flyttlasset till Höllviken och lilla Gula huset! Bilderna är dock inte från inflyttningsdagen utan från årets första vackra dag!




Men vilken extra kaos alltså förutom själva flyttkaoset. Några timmar innan städfirman skulle komma så ringer dom och säger att dom inte kommer. Jag trodde jag skulle bryta ihop fullständigt. Hade varken tid eller ork att göra hela städjobbet själv. Men allt löste sig till slut då MB CLEAN ställde upp och hjälpte oss med kort varsel. Det blev lite farande fram och tillbaka men med trevligt sällskap (Jeanette) så går allt!

Rörigt värre...











Dessa söta tomtar från Enkla Ting var det första som kom på plats och den fina ljuslyktan från Jeanette & Magnus,





Men finns det hjärterum så finns det stjärterum och flyttpizzan uppskattades av alla slitvargar trots bristen på sittplatser.







Vi har sedan fixat och trixat lite för att komma i ordning på bästa sätt och nu är vi nästan klara inomhus.

Bästa arbetsplatsen!













Vi, ja jag & de 4-benta trivs förträffligt... är dock inte riktigt säker på att Anders riktigt gör detsamma. Men hoppas att våren/sommaren ska få honom att gilla det bättre, tror att han ändrar lite uppfattning när han snart kan sitta på altanen och passa grillen med en öl i handen!

Vi har så nära till stranden, där vi redan har gått långa härliga rundor och vi ser fram emot många många fler härliga rundor i solskenet. Sedan längtar jag till jag kan ta min tekopp och sätta mig på altanen in till huskanten och njuta en stund.

Snart måste vi även ut och leta utedsmöbler, gräsklippare, grill, solstol m.m...

Det här bordet står högt på önskelistan, så fräckt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar