tisdag 15 mars 2016

Februari

Vi försöker få till en träff med Margareta & Tor på lördagar på lite olika ställen. Ibland blir killarna också friserade vilket uppskattas väldigt mycket så att de ser välvårdade ut :-)
Vi har setts i Lomma och nu även här hemma och då kom även Britt-Inger på besök och hon fick träna Walle. Det är så sorgligt att hon miste sin fina Maya så hastigt. 
Man ska vara väldans glad så länge man får has sina pälsklingar hos sig... det kan gå så fort :-(

Jag fick en påse gott te & en flaska grillolja tills sommarens grillningar och Walle fick en påse med massor av smarrigheter och även en påse grisöron hade BIP med sig till grabbarna. Tack tack från oss alla!

Marie var på kurs 2 dagar i Falsterbo och då passade det ju jättebra att Luna var här med oss på dagtid och så klart erbjöd vi dom att sova över i gästrummet. Marie var lite hemlighetsfull då hon kom och for in på toaletten nästan direkt och sedan förstod jag varför. Hon tyckte vi hade en alldeles för mesig badrumsmatta men det kan jag tala om att vi inte har längre, tack Marie :-)



GW & Luna hade så roligt ihop och jag tror minsann att GW blev kär under dessa dagar. Det tog ca 4 timmar innan de vilade den första dagen men sedan blandade dom lek & bus med vila. Walle höll sig mest på sin kant men var självklart så snäll när Luna försökte pocka på hans uppmärksamhet.

GW försöker få igång Luna



Ordning och reda innan promenadens början

Gick som en dans att promenera med 3!

Stor glädje då Marie kom "hem" dag 1



Lagom huvudkudde för Luna

Frida & Erik kommer ofta på besök vilket är jättenysigt och äntligen fick vi även träffa Eriks mammas goldenvalp Viggo. En så trevlig kille.


Vi körde till sjöarna och träffade Bea med flock. Vilket jädrans busväder. Det regnade/snöade på både längden & tvären och jag som glömt regnkläder blev rejält blöt men vad gjorde väl det då vi som vanligt hade så trevligt på vår runda. Men torr öm fötterna var jag eftersom att jag kom ihåg stövlarna i alla fall! 
Efteråt en ca 1 1/2 timmes promenerande med Bea så skulle jag möta upp Petra som också så sorgligt plötsligt mist sin fina Ebba. Jag tycker verkligen det räcker nu med allt elände. När Petra kom så var hon så go att hon tagit med torra kläder med till mig :-) Så att gå en runda till på ca 1 timme var inga problem.

Jeanette & töserna har varit på besök, så trevligt att få sällskap på kvällsrundan... hoppas på flera gemensamma rundor framöver också.

FRK Skåne/Blekinge hade sitt årsmöte på Lomma BK och om det var få som kom förra året så var det ännu mindre detta år, endast jag & Margareta utöver styrelsen. Så dåligt tycker jag! Undrar varför inga fler dyker upp???

Walle har också fått massage vilket han verkade gilla... men allra mest tror jag att han gillade Tina. Jisses vad generös Walle var med pussandet.







Vi har fortsatt att träna med Viltvårdsföreningen på söndagarna och tycker att det går bättre och bättre. Roligt var det när hundarna fick testa att spåra mård. GW var sist ut och de andra 5 innan oss ratade mården helt men inte GW inte han appporterade den som vilket annat vilt som helst :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar