onsdag 16 mars 2016

Nästan ikapp!

Var tar veckorna/månaderna vägen redan mitten av mars!!!

Månadens första helg inleddes med att jag & GW åkte iväg på apporteringkurs anordnad av SSRK Södra med Bea i spetsen på Kullens Fritidsgård Hoppet i Vemmentorp.

Vi hämtade upp Bea och två av hennes tjejer på vägen + en herrans massa packning (men har man åkt med Marie till Bastudden i flera år så har man fått rutin på att få plats med mycket packning).
Att ha sällskap på vägen är så mycket trevligare än att köra själv långa sträckor. Det var toppen att även sällskapa med Bea som hade full koll på vart vi skulle hän!

Allt var så jättebra ordnat och så trevligt vi hade, är glad för att vi valde att stanna över.
På lördagen var jag funktionär för gänget som gick i gruppen Ökl mot Elit för Lars Mejlby. Så jädrans nyttigt att stå och se allt från en annan synvinkel.



På eftermiddagen fick jag och GW vara med och träna med "Elithundarna" och så glad jag var för vad  GW visade att han klarade av. Så klart fick han lättare markeringar och linjetag men icke helt lätta för det. Dock hade jag GW i koppel för att inte förstöra något för de andra.

Bea med sina fina töser


Det är viktigt att lyssna på matte Karins instruktioner

Även en svans kan behöva lite stöttning ibland

Vi hade sedan en jättetrevlig kväll där vi träffade på några nya bekantskaper. Dock blev inte kvällen så sen, vi var rejält trötta efter som att vi varit uppe innan tuppen!

GW fick vara med på ett hörn med Martinas goa gäng


Tomtebloss i sitt lilla kryp-in
Martinas knähund

På söndagen var det så vår tur att träna för Lars. Det snöade lite lätt på morgonkvisten men snön bara tilltog allt eftersom och innan kursdagens slut så hade det kommit massor.
Förmiddagen började bra och det jag visste inte fungerade bekräftade även Lars.
På eftermiddagen spårade GW ut när det blev för jobbigt (störigt i gruppen) och det blev inte alls som jag hade önskat. Men vi försökte att göra det bästa av det i alla fall och jag förstår ännu mera var mina & GWs brister finns. Så klart känns det inget kul när det inte känns bra men innan Lars & Helle drog tillbaka till Danmark så peppade Lars mig. Han sa att jag har en jätteduktig hund och om jag bara kan förvalta honom rätt, dvs att börja om med fotgåendet och att få GW att fatta var man ska vara så kommer resten att falla på plats allt eftersom.

Jag hjälpte sedan till med lite iordningställande av stugan och innan vi kunde bege oss så sakteliga hemåt. När vi närmade oss Hbg så var det nästintill snöfritt. Det var bra nära att Beas tjejer fortsatt att åka med oss hem. När jag hjälpt Bea in med allt så tackade hon för en trevlig helg och sa att jag skulle köra försiktigt hem sista biten. På vägen ner mot bilen så kom jag på att dom satt kvar i bilen.

Förra veckan påbörjade vi backandet i fotgåendet och Bea ringde redan på måndagskvällen och hade lite kuliga planer/idéer för oss, tack snälla Bea för allt ditt engagerande i oss :-)

I fredagskväll hämtade Frida & Erik Wallander för att få rå om honom i helgen.
I lördags åkte jag och GW och besökte Marie & Luna. Så kul de där två bushundarna har det tillsammans.





I söndags var det som vanligt dags för träningen på Lv4:an. Övningarna gick riktigt bra men attans vad grabben är intresserad av tjejerna. Hoppas verkligen att intresset snart avtar lite grann.
Vi passade även på att gå viltspåret som lagts ut (som de som vill får gå) man måste ta tillfällena i akt som man bjuds på.

På eftermiddagen så kom Eva & Paulina med sina grabbar Quick & Ture på besök. Vi började med att äta lite lunch och sedan gick vi ut på "Nybygget" och tränade på både sök, markeringar och linjetag.  Lite eftermiddagsfika hann vi också med liksom att jag lovat att fota Paulina & Ture "in action".

Ture-killen!
Jag fick en jättefin bukett rosor som ännu står så fint så fint.


GW brukar vara pigg på det mesta men denna söndagskväll hade Anders svårt att få med honom ut på kvällsrundan. Så här låg han hela tiden då Anders försökte få på honom reflextäcket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar