onsdag 27 april 2016

Attans...

... nu har det ändå gått så långt mellan uppdateringarna igen :-(

Så jag får väl berätta lite om vad som hänt den senaste månaden.

Skanör-Falsterbo Brukshundklubb (tillsammans med mäklare Erik Olsson) bjöd in sina medlemmar till en föreläsning med Anders Hallberg. Jag har aldrig tidigare lyssnat på honom och jag måste säga att han höll ett mycket roligt föredrag. Kul var också att denna kväll träffa kära grannar från Malmö.

Anders & Sara skulle ha åkt till Bryssel på en lång helg, fre-mån i början av månaden men pga mindre trevliga händelser så blev det byte av resmål. Amsterdam blev alternativet.
Jag och grabbarna hade därför en helg mest i vår ensamhet. Vi tränade lite & hade lite trädgårdsarbete.

Den 6:e tog jag en semesterdag och passade på att åka till Jens för en privatträning med GW. Vi har ju några små & ett stort problem och det är att GW har lite svårt att vänta på sin tur och att han gärna vill bestämma varifrån skicket ska ske samt att gå fint fot vid min sida. En dryg timme senare åkte vi där ifrån med bra verktyg i bagaget.

Istället för att åka direkt hem så passade vi på att träffa Lena & hennes töser. Jag hjälpte Lena lite med Gwyneth som några dagar senare skulle starta på jaktprov.
Innan vi styrde kosan hemåt så bjöds jag på god lunch på Hardys i Höör :-)



Walle har återigen fått massage hos dästaste Tina. Denna gång lämnade jag dom ensamma och då kunde Walle njuta mera än första gången.

Jag har också hunnit med att vara funktionär på "Koholma Open" ett mycket trevligt Wt. Jag har sagt det förut men säger det igen, det är så lärorikt att se allt från en annan sida. Denna gång var jag "skytt"  hos huvuddomaren Peter Flinck.


Det var även längesedan jag var och tittade på ett jaktprov i Sverige men nu när det var väldigt nära, Skabersjö Gods, så passade jag på. Lite också så klart för att heja på GWs syrra Gwyneth. Tyvärr räckte det inte hela vägen för dom, men jag vet att de laddar om och nästa gång så sitter 1:an där.




När vi ändå var på det hållet så passade vi på att besöka Marie & Luna. Vi gick en ganska lång härlig runda i Lakritsskogen.

Vi har också träffat Bea och hennes tjejer vid sjöarna. Vädret skulle bli kasst så vi byltade på oss både det ena och det andra men det blev till och med så att solen tittade fram och värmde oss. Jag hade fixat fika och så klart passade vi på att gratulera den nybakade 50-åreingen.
Det drog sedan lite i Beas träningstarm så vi tog ut Dickens & GW. Jisses alltså vad duktig denna lilla 10-månaders tösen är redan.

Promenerat med Jeanette och hennes töser har vi också gjort och det var som vanligt väldigt trevligt.

Alltså i söndags på Lv4:a träningen så lyckades jag så perfekt hänga anden i trädet då jag skulle kasta åt Ulrika & Mira. Jag ville kasta högt för att Mira verkligen skulle kunna se den och bli taggad. Ha ha, ja hon blev taggad... hoppade och hoppade upp mot trädet. Tyvärr syns det inte så bra på bilden var den ligger, men näbben är det som hänger ner i klykan till vänster. Det var dessutom ganska högt men jag lyckades peta ner den med hjälp av min längd och en väldigt lång gren. Men alltså, vad var oddsen att hänga den så där????


Efter Lv4:an träningen åkte vi hem och jag satt en stund på altanen och njöt i solen. Några timmar senare begav vi oss iväg till vårt första kurstillfälle i Grönby. Temperaturen sjönk snabbt och vi möttes både av regn/snö/hagel, helt otroligt vad väderleken kan skifta snabbt!

Hur gick kursen då, jo rätt så bra. Kursen består av 2 delar, 1 rapporteringsdel samt en lydnadsdel.

GW är bland de äldsta och eftersom det är en nybörjarkurs så blev det mycket basicträning som GW redan kan, så lite fick vi sköta oss själva då de andra ekipagen behövde hjälp med avlämningar m.m.

När vi skulle köra lydnadsdelen så skulle detta göras tillsammans med den grupp som startade efter oss. Men 19 hundar blev lite för mycket så nästa söndag så ska vi starta en timme tidigare för att köra båda delar med samma antal deltagare. Men hur som denna del är väldigt nyttig för oss båda = ordning och reda runt fötterna.

Vi har även anmält oss till lite roligheter under sommarmånaderna, kul att ha något att se fram emot.

Tack & adjö för denna gång och på återseende!



1 kommentar:

  1. Tack för bästa finfikan och fina presenter. Du är en pärla.
    Kram
    Bea och de svarta skönheterna

    SvaraRadera