tisdag 14 februari 2012

Fart & fläkt...

... besöktes igår igen och vi hade sällskap av Lena & Nero.

Det blev som vanligt en jättebra lektion... har nu fått mera verktyg av Lisa för att få till det där som vi bara inte skall ha några avdrag på när vi så småningom ger oss ut och tävlar (t ex sneda sitt i ff, sneda sitt i ingångar). Tycker oxå att jag börjar få till att kunna avståndsbelöna... släpper det snabbare och snabbare.

Fortsätter att tjata om momentet som det har gått troll i, vet ta mig tusan inte hur vi skall få till det. Får kanske helt enkelt släppa det ett tag och pröva igen om ett tag.

Nu skall vi börja känna mera på vittringsapporteringen, 3:ans apportering samt stegförflyttningar. Skall bli kul att lägga in lite nytt i träningen. Tror att Beck oxå kommer att uppskatta det :-)

Jag hade tänkt att hoppa över Lisas avancerade träningsgrupp i vår men i förra veckan kände jag att jag ändå ville vara med. Det var egentligen kört men bästaste Lisa fixade det i alla fall. Så på tisdagskvällarna fr o m v.11 vet vi var vi skall befinna oss. Margareta byter hund i vår, nu är det Spots tur att visa vad han går för. Även denna termin så kommer Bitte att vara hjälptränare. KUL SKALL DET BLI!

Ikväll har jag pysslat om de två lurviga, dom har fått lite pälsvård, manikyr & pedikyr. När jag höll på länge & väl med Walles öron så njöt han i fulla drag, snarkade högt och ljudligt. Han är såååå söööt!

När jag kom hem så fanns det inga röda rosor någonstans. Direkt gick Anders ut, han sa att han skulle på bilblioteket. Ja ja tänkte jag för mig själv... men när han kom hem två timmar senare tomhänt så förstod jag att han talat sanning :-(

Ja ja, det kommer fler ALLA HJÄRTANS DAGAR!

Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Så bra att ni fick plats i gruppen hos Lisa. Ni har ju haft framgång förr med att stoppa undan ett moment och sedan plocka fram det så värt att prova. Walle är allt en riktig livsnjutare:)

    SvaraRadera
  2. Hejsan på er! Härligt att ni kom med ändå i gruppen. Vi ska testa på rallylydnad hos Lisa på onsdagskvällar i vår! Ska allt bli lite spännande!
    Hoppas det blir en trevlig helg i Gbg. Vi får fint besök från Hufvudstaden! Vi hörs nästa vecka, kanske en korvarunda kan vara på sin plats då?!
    Tass o kram

    SvaraRadera
  3. Ha ha Helene!
    Inte lätt det där med alla hjärtans dag...
    Vad gav du Anders då?

    Ser fram emot att få se er ute på tävlingar snart. Undrar om vi kanske kan få till det med att jag också börjar så smått då...så vi kan börja träffas igen. Saknar det..
    Kramis
    Nina

    SvaraRadera
  4. Jag fick inte heller några röda rosor, jag var inte så subtil i mina klagomål, men det hjälpte inte :-) Ja ja, vad är väl en bal...

    Kul att er träning går framåt!

    SvaraRadera
  5. Maggan
    Stort grattis till Beck´s pris. Idag hade vi pälsvård,kloklipp och öronpet på båda. Castor är som Walle, njuter, somnar och ger ifrån sig "trivsel-ljud". Nu börjar snön ge sig och det är allmänt skitigt. Det finns bara ett par ställen med ren snö där Castor kan göra sina änglar. Men i morgon är de nog borta. Skönt nu går vi mot våren. Lycka till med all träning och tävling.
    Kramisar från Västerhaninge

    SvaraRadera