söndag 12 februari 2012

Trodde inte...

... att "mobbing" fanns bland mina hundpolare, men där hade jag uppenbarligen helt fel :-(

Fredagskvällen började så bra efter jobbet. Jag mötte upp fina vännen Jeanette och vi tog en mysig fika på EH på innan vi åkte vidare till Lomma BK. Vi var i god tid och satte oss som man bör, dvs fylla upp bordet längst in lixom (vilket i efterhand var väldigt dumt gjort för vi kom i stort sett inte därifrån utan väldiga problem). Jessica slöt oxå upp bredvid oss och vi hade jättetrevligt ända tills jag skulle säga namnet på en hundras som jag knappt ens vet hur den ser ut och uppenbarligen så visste jag inte heller hur den uttalades och så klart blev det fel till J & J:s stora glädje. Dom vek sig av skratt (länge). Jag nämnde lite om detta senare på kvällen för mina vänner på fb som givetvis blev jättenyfikna. När jag igår morse gick på fältet i Hörby så kollade jag fb och får då se att Jessica avslöjat det hela och då satte "mobbingen igång igen. Här kommer lite fb kommentarer, lika bra att ni som inte har fb oxå får ta del av lite så slipper ni höra det på omvägar:

  • Mja jag ska träffa Helene snart så jag vet inte om jag vågar berätta det... Men en typ av collie med skägg som lät som att det var en slags fågelhund...:)
    Igår kl. 08:27 · 

  • Camilla Cronberg Bearded collie :))).
    Igår kl. 08:46 ·  ·  1

  • Jessica Carling Hahahaha nu dör jag snart och tänk dig Helene säga det med full självklarhet :-)
    Igår kl. 08:53 ·  ·  1

  • Camilla Cronberg Dags för en ny fågelhundsras... Birded collie... ;-)
    Igår kl. 09:42 · 

  • Karin Romdahl Du har rätt Heléne, det är mobbing. :)
    Igår kl. 10:03 · 

  • Maria Ljungberg Hahahahahaaa det här är ju riktigt kul! =))
    Igår kl. 13:00 · 

  • Carina Haapanen Vi behöver fler fågelhundar ;-) Bra Helene!
    Igår kl. 20:01 ·  ·  3

  • Ingrid Lundkvist Ha ha!!
    för 22 timmar sedan · 

  • Ingrid Lundkvist What's the name of a man's hairy part of his face?? ;-)
    för 22 timmar sedan · 




  • Camilla Cronberg Asch, det kvittrar ju hur du uttalade det... Alla kan råka säga fel.... ;-)
    för 22 timmar sedan · 

Det första som händer när vi kommer inomhus på Hörby BK:s årsmöte är att Annette säger: "Gud vad kul att vi kanske skall få en Bearded collie i gänget! Vad händer då? Jo, Jessica får sig ännu ett asgarv och stackars Annette fattar inget. Då var jag tvungen att berätta och hon var den enda som tyckte lite synd om mig. Ja ja, jag är inte långsint & blir inte knäckt så lätt. Sedan vet jag att HÄMNDEN ÄR LJUV!

Innan årsmötet så hade vi egenträning med Team Nos. Om jag glömmer skicken till rutan så är jag så nöjd med grabben. Men vi kämpar på för vi vill oxå vinna dessa priser som våra kompisar fick mottaga:

Helena & Fixa vann lydnadsbarometern och Björn & Clara blev klubbmästare på bästa poängen. GRATTIS på er igen!

När årsmöte var slut efter 2,5 timme (puh) så drog jag & Beck vidare för att träffa Viras fina små flickor, Ariel & Ella och för att träna lite apportering med Berit & Vira samt Eva & Quick.
Det blev ett bra träningspass, Beck uppförde sig jättebra men vi har även där mycket kvar att jobba på.
Dold dirigering, behövde påminnas en gång lixom vad stoppsignalen betydde. Men sedan gick det bra och på söket jobbade han jättebra när vi skickade omvartannat tillsammans med Vira. Lille Quicken visar verkligen hur bra han tänker bli när han blir stor :-)
Här kommer några valpisbilder:
(H)ÄRLIGA BLÅ ÖGON!
Spännande med ny leksak!
Söt som socker!
När vi vaknade idag så hade det fallit & föll massor utav snö... så vi bestämde oss för att mest ha en mys- & latdag inomhus. Tog dock ett ryck och sorterade ut lite kläder & skor i ena garderoben så att det kan få plats till lite nytt nu när våren snart skall vara här :-)

Imorgon blir det privatträning hos Lisa och då skall även Lena & Nero hänga på igen.

Go'kväll!


5 kommentarer:

  1. När man håller på med hundar får man inte var lättstött ;-) Fråga mig, jag både säger dumma saker och får de upprepade gång på gång på gång på gång...

    Skönt att du har förhoppning om Wilma. Det är roligt att träna henne för hon fattar så otroligt snabbt, synd bara på det andra tramset. Men jag tror på dig om du tror på henne ;-)

    kram

    SvaraRadera
  2. Men du Helene, jag trodde inte du var så känslig..det var ju absolut inte meningen att du skulle bli ledsen :( (och sen avslöjade jag ju faktiskt inte vilken hundras det var...)
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jessica... jag bara skojar, jag är inte så känslig. Tyckte bara att det var kul att låtsas vara det! Nä, du nämnde inte rasen!!!

      Radera
  3. Tjena
    Håller mä. Lättstött får man inte va i det här sällskapet.
    Tufft läge men det är bara att komma igen o det gör du.

    Tack än en gång för grattisset.

    Ha nu en bra vecka.

    SvaraRadera
  4. Jag visste väl att det var rätt beslut att inte ha facebook:) Nu slipper jag i alla fall se när alla har roligt åt mig.... Ett gott skratt förlänger livet så tack snälla vän för de extra år du gav mig i fredags:):):) O tack för trevligt umgänge!

    SvaraRadera