söndag 5 februari 2012

Ett & ...

... annat har hänt sedan min senaste uppdatering.

Jag & Anders har varit iväg med barn & respektive för att fira gubens 50-årsdag. Resan gick till Berlin i dagarna 5 (22- 26 jan). Det blev jättelyckat, mycket av allting :-)
Här kommer lite bilder:
Middag första kvällen

Olympiastadion

 Resterna av Berlinmuren

Imponerande Centralstation

Anders blev jätteglad för sin present. Ni kan säkert gissa vad han fick... men det kunde inte Anders. Bilden är ritad av duktiga vännen Maria:
Kunde inte ni heller gissa? Han fick en Formel 1-resa till en valfri Europadestination.

Walle har varit hos min pappa & hans sambo, så här bra hade han det:
Beck har varit hos snälla Bea med familj som så gärna tog hand om honom. Jag lovar att han var trött en hel vecka :-)

På fredagen innan vi reste så var Marie & Lakkan här och grattade i förskott. Kollade vad hon hade med sig förutom väldigt uppskattade presenter:
I måndags hade vi årets första privatträning hos Lisa på en snöbelagd appellplan. När Beck väl vant sig vid att det lät mycket när Lisa spatserade omkring så gick det friaföljet riktigt bra. Rutan är det bara att fortsätta jobba på med och hoppet är inte ute med att få Beck att hoppa långt ut :-)

Onsdagen var en mörk men ändå ljus dag då finaste vännen begravdes. Så sorgligt men ändå ett så fint farväl fick vi ta av henne. Jag förstår mig inte på varför den jäkligaste sjukdomen måste finnas. Jag hoppas verkligen att det kommer ett ordentligt botemedel en dag.

Igår hade vi så årets första Mona-träning med Team Nos inomhus i Boulehallen i Tyringe. Från 9-18 höll vi på och det blev en lärorik dag med glada gänget:
Först valde jag att testa störningar i friaföljet. Emma & Tina gick omkring och störade sig. Det blev stundtals väldigt störande så de fick lugna sig lite och så småningom så landade Beck och vi fick till några braiga sträckor:
Sedan valde jag att testa hur störningstålig Beck är i en inkallning. 
Alla "åskådare" placerades vi sidan om bouleplanen och vi gjorde en inkallning i mitten på planen = nema problema. 
En ny inkallning 1-1 1/2 meter ifrån "åskadarna" som dessutom placerat ut en burk med köttbullar = nema problema, en blixtsnabb blick mot köttbullarna det var allt. 
Nästa test, samma avstånd på "åskådarna" men tävlingsledaren först bakom Beck, sedan vid sidan om och när ordet "Kommendera" kom så stack tävlingsledaren och Beck hängde på och drog förbi som ett skott. Ha ha detta blev för svårt för gossen min. 
Ytterligare ett test gjordes och då stod Mona några meter snett framför Beck och samma sak gjordes men då bara ryckte Beck till men kom på sig själv och satte sig säkert igen. Då gick jag tillbaka och gav honom en bamsebelöning.

Efter lunch blev det mycket fokusering på fjärren. Vi parades ihop två & två och jag och Emma fick jobba ihop. Beck teknik är bra men det blev någon liten förflyttning från ligg till stå och vi fick inte till hur vi än försökte tills Emma kom på att han kanske inte fick plats när jag står närma honom just i ståendet för att han inte skall tänka framåt. När jag backade en halvmeter så fick vi till många bra :-). När fröken Mona kom och tittade på oss så fick jag ytterligare tips samt höra att hon tyckte Beck blivit en betydligt lugnare & mer fokuserad kille. Nu har vi en månad på oss att träna tills vi träffar Mona nästa gång. Då skall jag & Beck köra en timme privat med Mona innan Team Nos samlas lite senare och bara har en 5 timmars träningsdag.

Idag har vi varit hos Marie & Lakkan och gått en härligt lång 2-timmarsrunda. Tyvärr var det för kallt för att kameran ville vara med på att ta mer än en bild, men en busbild i trädgården blev det innan vi gick ut på våran runda:
På återhörande!


5 kommentarer:

  1. Ni har verkligen varit med om mycket sedan senast. Både glädje och sorg. Allt tillsammans det som blir livet.
    O på hundträningsfronten verkar det idel hoppfullt och positivt. Härligt!!

    SvaraRadera
  2. BECK! Vi saknar dig. Stor kram från oss i Ramlösa och vi visste att du skulle vara laddad för stordåd på lydnadsplanen. Bäste tränaren Teo= mini Ceasar har ju haft hand om dig i en vecka.

    SvaraRadera
  3. Tjena
    Killen din gör stora framsteg, så det ska du vara glad för.
    Vänta bara tills utesäsongen börjar.
    Samåka på lördag?

    SvaraRadera
  4. Hej hopp! Nu verkar det som att vi kan skriva inlägg igen. Härligt! Kul att resan blev lyckas och presenterna också. Tack för besöket igår. Träning ute får allt bli i begränsad omfattning i den här arktiska kylan annars trillar fingrarna av. Vi hörs och ses förhoppningsvis på torsdag.
    Tass & kram

    SvaraRadera
  5. Ni verkar ju haft en härlig femtioårs-semester och vilken fin "förtårta" han fick din man! =)
    Vovvarna ser ju haft det prima också på sina "hotell", skönt att ha tryggt folk att kunna lämna till när det "kniper".
    Ni är sååå flitiga med träningen, det ger såklart resultat framöver och snygga västar har hela gänget också minsann.Very nice ;)
    Ha det så gott
    vi hörs
    kramis

    SvaraRadera