tisdag 17 januari 2012

Så mycket bättre...

... träningspass ikväll.

Hade bestämt träff med "tisdagsgänget" för ännu ett träningspass i Lomma. Tyvärr blev det lite manfall, stackars Jeanette låg nerbäddad i migrän och Jessica ville köra budföring istället.

Men Björn & Nina med dogs dök upp.

Sittande & liggande i grupp gick bra.


Första skicket mot rutan med STOR target gick jättebra, sedan tyckte Beck att targeten skulle bort så han hämtade den själv. Ok, tyckte jag!

Jag gjorde några hopp, lite fritt följ och sedan skickade jag igen, lika bra... men han kollade lite efter targeten i mitten :-)

Jag tog sedan emot lite braiga fjärr-tips av Björn, för att få bort min fåniga "hälsning". Nu måste jag lära om lite men det skall nog gå bra.


När Björn & Nina gett sig av så tog jag fram TOP-Matic bollen och vi tränade på att "bollen-skall-kunna-hänga-där-i-min-jacka-utan-att-du-får-ta-den-Beck". 3 tjuvningar & 5 minuter tog det innan Beck fattade vad som gällde, sedan gick ff som en dans!
Bild från i söndags då vi prövade 1:a gången

Innan jag skulle plocka ihop rutan så kunde jag inte låta bli att skicka från ett annat håll & hem kunde jag åka med ett STORT leende på läpparna!

5 kommentarer:

  1. Ni är så flitiga! Vi siktar in oss på jakten i vår. Vi ska på kennelträff slutet av mars med instruktör. Bäst vi ligger i och tränar!
    Vi ses! Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Jag har inget problem att kommentera som du ser...det verkar som att dom flesta som får upp en vit ruta använder IE som webläsare..som i sin tur inte är så kompatibel med Google/Blogger :) Tjing!

    SvaraRadera
  3. Har heller inga Problem med att kommentera i Chrome men...I IE gick det inte...
    Så roligt med Träningspass ♥ Sötisvoffs mé/Kram från en "Fixas"

    SvaraRadera
  4. Se där! Det var härlig läsning. Duktiga Beck (och du)! Även våra fyrbenta får väl ha lite dagsform och kan inte alltid leverera som vi önskar så det var kanske det som spökade i söndags.

    SvaraRadera
  5. Vad duktiga ni är och tränar, och vad avundsjuk jag är att ni inte har snö och is på appellplanerna.

    SvaraRadera