söndag 8 januari 2012

Nu kör vi...

 ... härligt att vara igång med lydnadsträningen igen :-)

I fredags då solen lyste ifrån klarblå himmel passade vi på att träna lydnad i Lomma med Lena, Grappa & Zoé.

Kameran var med och jag tog några bilder på Lenas töser. Utställning nästa för Zoé, eller?

















Lena sa att Zoé bara kunde hoppa rakt upp och över lixom. Men det var lättlöst för en sådan lättlärd tjej!

















Grappa i hopptagen!
















Beck skötte sig bra för att ha legat lite på latsidan under julledigheten. Men en som var överlycklig var Wallekalle som vilat länge nog verkade det som. Han gick ett finfint ff, bortsett från de sneda sitten. Han gjordet rivstartspår i gräsmattan på inkallningen (förlåt Lomma BK), bra fjärr fixade han med. Tänk vad roligt det hade varit om han & jag hade kunnat träna för en start i 3:an. Ja vi får väl se vad framtida träningar utvisar. Kul var det i alla fall att se honom så på hugget.

Innan vi körde hem så fick 4-beningarna busa av sig rejält i furet! Tack för ett par trevliga timmar Lena!

Idag har vi startat upp vårterminen med Team Nos. Vi träffades på Sydöstra och lagom då vi hade packat oss ur bilen så slutade det regna.

Planeringssnack! Tina, Emma & jag. Clara har bara ögon förfotografhusse Björn.
















Gruppmoment I. Här har vi inte kommit så långt därav mitt korta avstånd.
















Gruppmoment II. Lugn & fin platsliggning :-)
Beck hade t o m hakan i backen ganska länge i två omgångar och det helt självmant, verkar som att han börja förstå lite vad det rör sig om. Hoppas det kan fastna på bild nästa gång.

















Efter gruppmomenten så fick vi en & en hjälp med det som vi önskade. Jag ville ha hjälp med hur jag skall få till lugnare ingångar till utgångsplatsen samt hur jag skall få ner lite förväntan framförallt inför ff:et. Jag fick många bra tips som vi skall fortsätta testa.
Planingång:


Jag & Björn hjälptes sedan åt lite med andra moment. Jag körde lite rutskick & apportering.
Becks fart till rutan går i alla fall inte att klaga på, syns lixom t  o m på denna stillbild. Snacka om att attackera targeten :-(
















Efter träningen åkte vi bortom vipdog.se och hämtade våra fina träningsvästar och kan ni tro, jag shoppade lite oxå... kunde ju inte vara sämre än Björn & Emma.

Imorgon blir det bara lite inomhusträning i köket men på tisdag bär det av till Lomma med Jeanette, Björn & Nina. Så kul det skall bli... var längesedan vi alla 4 tränade tillsammans.

4 kommentarer:

  1. Härlig läsning att ni är på G! O extra härligt m Walle! Man kan inte bara skriva att man shoppat.... vill ju veta vad (o helst se oxå)! Ser fram emot imorg!

    SvaraRadera
  2. Tjabba! Nu hittade jag din nya sida.
    Ses imorgon och då får vi se hur Jims uppför sig. Helt plötsligt ska han äta upp de flesta hundar. Och han kommer väl antagligen inte ihåg Beck..

    SvaraRadera
  3. Tjena
    Tack för igår.
    En bra första träning på det nya året.

    Har testat "magnet-bollen" på Clara o det funkar satan ta mig hur bra som helst.

    Siss i morrn i Lomma.

    SvaraRadera
  4. Låter som en kulig helg. Själv höll vi mest till hemma med spår i skogen och duva i köket och duva i trädgården. Fattarduva går bra...än så länge. Hon kommer in glatt med den även om det kanske blir lite mycket undersökande verksamhet ibland. Men vi tar det så lugnt, huvudsaken träningsglädjen finns!

    SvaraRadera