söndag 15 januari 2012

Det blev inte som jag...

... kände på mig igår :-(

Vi åkte iväg till Lomma och jag hade fortfarande en go känsla i magen.
Vi mötte upp detta goa Anthriscusgänget för att börja med lite jaktträning.

Birgitta, Eva samt Lotta
Först ett par riktigt långa dirigeringar & sedan ett närsök. Beck skötte uppgifterna med stort A :-) Tänk om han hade kunnat hålla tjattran... så bra det hade kunnat bli. Men men, kanske blir det bättre en dag i framtiden.
Evas lille pöjk Quick har blivit stora pöjken, kolla vilken fokus när Margareta var ut och lade ut dummiesar inför linjetagen:
Eva & Quicken
Jag lämnade apporteringsgänget för att sälla oss till TEAM NOS GÄNGET istället.
Obligatoriska gruppmomenten gick stundvis bra & stundvis mindre bra, jag skulle endast valt en platsliggning. Jag trodde att en kort + en lagom skulle vara bra, men nu vet jag det.


Tina, jag & Jessica med våra nosen i backen hundar

När Kerstin var på ett litet avstånd så klarade B att ligga kvar med nosa i backen, men när hon kom för nära så var han tvungen att titta upp!
Jag hade sedan bestämt mig för att fortsätta med lugna ingångar mot startpunkten. Jag tar just nu några svängomer först innan jag går mot tävlingsledaren. Idag fungerade det jättebra. Vi förflyttade oss bara en liten bit sedan för att köra en lugn fjärr. Här har vi åter lite att jobba med, inte med själva skiftena utan att grabben tjuvar hela tiden :-(  Nu måste HAN lära sig vänta & lyssna och jag måste sluta med mina "Heil Hitler"-dirigeringar!!!!

Tur att B förstår vad jag menar!
Jag ville sedan ha en kort förflyttning för att testa av rutan (som han nu de senaste träningarna fixat fint).  När vi gick mot rutan småpratade jag med honom och sa att nu skall vi köra rutan. När vi kom fram till startpunkten tyckte jag att han tittade mot rutan. Jag skickade honom och han springer 5 m ut lite åt vänster :-(. Jag gjorde om och riktade honom lite granne och då gjorde han rätt.

Fortfarande skall targeten attackeras, kanske dax att göra den lite mindre!
Jag skulle sedan avsluta med att testa den nya magnetbollen. Belönade sig själv och sprang sedan runt som en kalv på grönbete... så lycklig, så nog gillade HAN bollen i alla fall!


På tisdag styr vi åter kosan mot Lomma och då jäklar!

Tack ALLA för en härlig dag... trots att den inte riktigt blev som jag hoppats på.
Tack Björn för ALLA bilder!




2 kommentarer:

  1. Hurra! Nu kan jag kommentera igen! Jag har varit "avstängd" från bloggen i flera dagar :( Men tur att vi fick se er irl i lördags i alla fall :) Var trevligt som vanligt att ha er på besök. Kul att ni är så flitiga med träningen också. Vi håller fortfarande på med duva men snart växlar vi över till and! Vi hänger gärna med på träning om ni ska köra jakt igen framöver. Ledig nästa helg.
    Tass & kram

    SvaraRadera
  2. Fast när jag läser är det ju en hel del som gick BRA! O det andra jobbar ni vidare på så kommer det också att bli bra! Håll kvar den goa känslan och fortsätt se fram emot träningarna. O öka störning och svårigheter successivt så kommer det att gå fin fint. Ses imorgon:)

    SvaraRadera