måndag 25 mars 2013

Vad händer...

... det känns som att dagarna, veckorna ja t  o m månaderna bara susar förbi i ett hiskeligt tempo :-(

Man hinner ju inte alls med så mycket som man skulle vilja.

Förra lördagen, tog jag mig till XXXLutz och döm om min förvåning, de bara bytade ut min arbetsstol så där utan vidare. Skönt när man blir positivt överraskad!

Förra söndagen drog jag & Beck ner till Falsterbo för att hjälpa Björn att testa Klass I-III banorna inför Malmö Int tävlingarna som gick av stapeln igår.
Vi fixade & trixade lite sedan hade vi bra koll på läget i klass I-III.
Beck fick vara ensam testhund då Jessica & Kajsa fått lämna återbud pga maginfluensa i familjen och av den ev smittorisk som finns så stannade hon hemma, det uppskattade vi.

I tisdags var jag hos sjukgymnasten och fick lite övningar som förhoppningsvis ska stärka min högra höft eftersom det är där "boven i dramat" verkar sitta.

I torsdags skulle jag haft privatträning med Anders Kjernholm, men den satte skitvädret P för. Hoppas det inte dröjer allt för länge innan nytt datum fastställs.

I helgen har Sara & Pelle varit nere för att b la fira min systerdotter Sofie som imorgon fyller 30 år! Känns (nästan) som om det var igår hon föddes :-). Tyvärr har jag inte sett så mycket av dom, de har haft sitt och jag har haft med tävligen att göra.

I lördags eftermiddag så cyklade jag till Mässan för att möta upp Björn så att vi kunde fixa till banan för alla 3 klasserna. Jag fick torrgå & torrgå tills allt satt, inte helt lätt att få ihop det på en ruta på 35x12 meter, men vi rodde det i hamn med flaggan i topp!

Jag är rätt stolt över mig själv som kom på en jättefiffig grej och det var att vi märkte ut de olika klassernas momentpunkter i olika färger, sedan efterhand som klasserna var klara så plockade vi bort just den färgtejpen och tillslut hade vi bara klass III-färgen kvar.

Vi har fått några goa ord från några tävlande som tyckte det var toppen att Björn gick banan med dem innan start. Jag & Jessica assisterade Björn resp domaren. Att tävla på Malmö Int samtidigt som det är utställningsringar runt omkring är en störning utav egen klass. Ljudvolymen är mycket hög och det är inte helt lätt att höras och att höra. Men vi fick se många duktiga hundar & förare än om det inte delades ut jättemånga 1:a pris.

Björn har bangenomgång med de tävlande i Klass II
Nu ny vecka nya utmaningar, ha en underbar vecka... håll tummarna för att våren kanske bestämmer sig för att komma lagom till Påsken!





1 kommentar:

  1. Ingen vår än men vi fortsätter att vänta och hoppas!
    Hoppas gör vi också att sjukgymnastiken ska hjälpa till att fixa höften!
    Vilken bra idé du hade till tävlingen!!

    SvaraRadera