torsdag 13 februari 2014

Dagarna går...

... & ljuset börjar återvända och därmed lite hopp om att våren är på väg så sakteliga även i år!

Sedan sist har jag varit på Flatklubbens årsmöte och tycker så synd om styrelsens som gör ett ovärdeligt arbete och så kommer det 3 medlemmar av sektionen som har över 200 medlemmar :-(
Jag fortsätter att dra mitt strå till stacken och sitter kvar i valberedelsen.

I lördags tog jag Walle & Grappa och åkte till Lomma för att träffa Lotta, Berit & Birgitta.
Alla voffsen skötte sig jättebra och Grappa hade inga svårigheter med att hämta dummies med mig istället för med sin matte. Det var bara när jag stoppade henne för att sedan få ut henne bakåt igen som hon inte förstod, jag prövade med allt men det gick inte. Men varken jag eller Grappa deppade ihop för det.

75% av familjen var sedan på kvällen och såg Cabaret på Hipp, den var bra men inte mer än så tyckte jag. Men så klart kul att vara på teater & få rå om Frida ett par timmar.

I söndags var det första gemensamma träningsdagen med Team Nos, det blev en bra dag. Jag tycker att Walle försöker så gott han verkar kunna. Ska bli jätteintressant att se om jag lyckas med denna utmaning.

Vi har lite avståndsproblem att tampas med...
Men god kontakt håller på att byggas upp!
Godiset verkar godkänt!
Finaste!
Lite positiva framsteg visade grabben igår när vi var i Malmö och tränade med Britt-Inger & Maya. Grappa fick också känna på lydnad lite, hon var superduktig på riktigt långa inkallningar.

Grappa blev sedan senare på kvällen hämtad och så glad hon blev när hon hörde Lenas röst ute på gatan. Jisses vad 2,5 vecka försvann i ett nafs. Nu blev det allt lite tomt här igen. Men Walle har hela arbetsdagen legat och snarkat gott i sin bädd.

Imorgon är det fredag igen men inte vilken fredag som helst - det är ALLA HJÄRTANS DAG!
Så en hjärtlig dag på er alla!




6 kommentarer:

  1. Roligt att Walle är på banan igen! Ska bli spännande att följa. Jag är mycket imponerad att Grappa satt kvar så länge så att det gick att kalla in henne från långt avstånd. När ska ni starta i Lkl I?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du Lena, jag har ett förslag... du lydnadstränar Grappa så startar vi henne & Walle på samma tävling. Är du med på den?

      Radera
  2. Jag måste tyvärr tacka nej till ditt eminenta förslag. Jag kan inte se mig själv och Grappa på lydnadsplanen igen. Men jag håller givetvis tummarna för dig och Walle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd :-(
      Men tack för att du vill hjälpa mig & Walle på vårt "återtåg"!

      Radera
  3. Gullige Walle, jag bara älskar uppsynen på understa bilden .
    Kramis från A&E

    SvaraRadera