söndag 16 mars 2014

Minnespåminnelse

I torsdags kväll var vi på Malmö BK & träffade Charlotte och Pixie. Så kul att träffa dem igen!
Charlotte påminde mig om en bra farthöjarövning som vi fick tips om på Heidihelgen - hoppas mycket på den framöver :-)

Igår skulle vi ha varit på privatträning hos Lisa på "Lisas Hundskola" på förmiddagen men tyvärr ställdes lektionen in pga stormandet.

På eftermiddagen körde vi till Blentarp. Först en trevlig jaktträning och därefter god mat & trevligt umgänge.

Jag hade med mig ett fång röda tulpaner som uppskattades av värdinnorna. Tror minsann att jag ska unna mig en likadan själv i veckan.

Bilden lånad av Eva
Idag har Walle fått en lite tidig födelsedagspresent... han har fått börja på SÖKKURS hos "Hundinsikt i Skåne".

Vi har trevligt sällskap av Jeanette & Ella på kursen och första tillfället blev en bra & rolig eftermiddag. Vi kom dit i god tid för att rasta och känna av stället lite.

Walle är gammelmannen med sina 8 år, de andra är mellan ca 10 månader och 2 år.
Walle verkade tycka att det var roligt men även här måste hans förväntan på att få hitta en kulig figge höjas. Nästa gång måste jag släppa på min vilja att vilja ha ordning och reda runt mina fötter.

Marken där vi höll till på idag var lite ojämn så det var inte helt lätt att springa/hänga med på påviset eller springa ut då man fick agera figge och det känns det rejält i knäet nu men det är säkert bättre igen imorgon (hoppas jag).

Innan vi körde hemåt så fick Walle & Ella springa & busa av sig tillsammans vilket dom verkade uppskatta. Blir ju ganska mycket stillasittande i bilen.

Nästa kurstillfälle blir först om 14 dagar och då får allt kameran hänga med så att vi kan få lite minnen.

Ännu inga träningsplaner för veckan, hoppas att det blir något någon kväll i alla fall.
Helgen är inbokad till annat, Malmö Int. På lördag ska jag hjälpa Hörby BK med lite av varje och på söndag ska jag titta på lite fina flattar samt  lydnadseliten.

1 kommentar:

  1. Visst var det kul att komma igång med sökkursen! Verkar lovande även om underlaget lämnar en hel del att önska...:)

    SvaraRadera