onsdag 28 maj 2014

Nästan för bra för att...

... vara sant!!!!

När jag gått och lagt mig i fredagskväll så lekte jag lite med siffrorna i lydnadsappen för att se var vi kunde hamna om Wallander hade en av sina bästa dagar, dvs de med lite fart under tassarna.

Jag kom fram till att vi skulle kunna klara oss med nöd & näppe och hade absolut inte råd att nolla något moment.

Jag hade också lite pep talk med Wallander precis innan vi släckte lampan.

Vi vaknade pigga & på ett strålande humör. Kände mig absolut inte så nervös som jag alltid gjorde då jag skulle tävla med Beck, inga Cool Down behövde intas! På vägen ner till Falsterbo så ringer Emma och meddelar att hon är på väg ner för att heja på oss. Jisses, då pirrade det allt till lite extra kan jag få be att tala om! Men så klart superroligt att hon gjorde detta för våran skull :-)

Det blev bara 3 ekipage kvar i våran grupp när det var dags. Det ena ekipaget var Petra & Ebba, jättekul att tävla tillsammans. Petra drog startnummer 1 & jag nummer 3.

Nu kommer jag att skriva lite om självaste momenten.

Sittande i grupp - så fint och stilla = 10 p (fanns i min kalkyl)

Platsliggning - fick ta till ett DK i nedläggandet vilket inte fanns med i min kalkyl = 8 p (hade satsat på en 10:a)

Friaföljet - detta är ju inte Wallander helt känd för att tycka vara så roligt och jag gjorde allt jag kunde och sista sträckan + avslutet blev riktigt bra men det blev ändå bara 6 p kvar.
Detta ingick inte heller i min kalkyl (hade satsat på typ en 7:a)

Sättande under gång - kändes mycket bra och applåderna hördes utan för planen. Jag vågade inte kolla poängen men förstod att det måste ha blivit minst en 9:a och det visade sig t.o.m 9.5. Detta fanns inte heller med i min "kalkyl" (hade satsat

Inkallning med ställande - detta såg jag med egna ögon och trodde på en 8:a vilket sedermera stämde med domarens bedömning & min kalkyl.

Sändande med läggande & inkallning - såg första biten, andra kändes också mycket bra - nya applåder men vågade inte titta på poängen denna gång heller men det blev hela 9.5. I min kalkyl så stod det en 8:a!

Apportering hopp över hinder - ut med full fart, snabbt upptag och hem igen, kändes så gott och pga applåder och jubel så förstod jag att det blev en fullpoängare :-) Stod inte så i min kalkyl kan jag lova!

Apportering metall - kändes lika bra och igen applåder och jubel och visade sig att det blev nästan full pott, 9.5. Stod inte heller i min kalkyl kan jag tala om!

När vi ställde upp för vittringsprovet fick jag ögonkontakt med Emma som bara stod där och log och gjorde tummar upp!

Vittringsprov - jag kan säga att jag kände mig så avslappnad trots att jag borde vara lite nervös då det lika bra kan bli fel pinne som rätt pinne som kan vara med in. När TL säger: TA RÄTT PINNE så sprack jag upp i ett STORT leende. 8 p samma som i min kalkyl!

Fjärrdirigering -  Lite framflyttning från sitt till stå och ev från stå till sitt resulterade i 8 p precis som i min kalkyl! Efter detta moment hörde jag Petra skrika: "NI FIXADE DET". Då åkte minsann domare Jonas på en kram innan jag fått helhetsintrycket :-)

Helhetsintryck - shit vi fick en 10:a!

Jag är så glad för min gammelman som verkligen visade i söndags att han visst kan ha lite fart under tassarna när det väl gäller. Glädjen hos honom är bra mycket större nu än då vi la ner lydnaden för drygt 4 år sedan :-)

Vi fick inte bara ett 1:a pris, vi vann klassen och vi fick domarens & funktionärernas pris och så många grattiskramar - WHAT A DAY :-)

Pinnutdelning

Vi e på gång!

Vi är på språng!
Walle sitter säkert!

Vilken fart, kolla öronen!

Redo igen!

Full koll på rutan!

Bra placering!

Å hopp...

Kast med stor apport!

Full koll på TL!
Näsan påkopplad!

Dagens första belöning!

Prisutdelning


Priser

Dagens vinnare!

Efter prisutdelningen så var det dags för mg att ställa upp som skrivare i Elitklassen. Det är verkligen nyttigt att stå bredvid och se och få höra vad domaren drar på i momenten och dess kommentarer, man lär sig massor!

Oj vad nära vi står i fjärren... bara att träna på!

1:a pris ska premieras rejält, så vi frågade Clara om hon var sugen på hamburgare och det var hon så på hemvägen stannade vi på BK i Höllviken

Belöning nr 2

Gottigottgott!

Jag vill rikta ett stort TACK till alla mina fina träningskompisar som hjälpt oss att komma dit vi är idag :-)

2 kommentarer:

  1. Tjena
    Ett stort GRATTIS till Elithunden Wallander. Det såg mycket trevligt ut. Lycka till i Eliten.

    SvaraRadera
  2. Tjohooo och GRATTIS!!Så himla bra gjort av er! Härligt när drömmar blir verklighet♥

    SvaraRadera