onsdag 25 maj 2016

Lydnadstävling m.m

I veckan pratade jag med Björn och han nämnde då att det saknades några funktionärer till SFBKs Sillalydnad. Jag erbjöd mig att ställa upp och att det hade varit kul att få skriva i Lkl 1 då jag förhoppningsvis ska göra en debut i denna klass med GW innan året är slut.
Jag fick inte skriva, för det ville domaren göra själv men jag fick vara betygsvisare. Dock tycker jag det är märkligt att domarna tillåts att skriva själv för det missas faktiskt en hel del pga av detta.
Det var kul att se klassen och få lite att tänka på hur man INTE ska göra.
Nu får jag allt samlat lite kraft att dra igång tränandet igen och hoppas att GW är lite mer mogen nu.

Resten av lördagen tillbringades i trädgården för att få ytterligare lite ordning och reda på diverse ogrässorter och har vi tur kommer det även några jordgubbar :-)

Det ska förhoppningsvis snart lösa sig med att få bort allt "skräp" som samlats på tomten av före detta hyresgäster. Ska bli så skönt och jag är lättad över att vi kom överens till slut.

Söndagen började jag med att baka tårtorna till Saras kommande 30-års fest som hon ska ha i vår trädgård. Sedan skrotade jag vidare lite i trädgården och unnande mig även en stund i solstolen innan det var dags för mig & GW att ge oss iväg på kursen.

Vi skulle träna vatten och vara hemma hos A-K & Richard. Jag satte mig i bilen och skulle programmera GPS:en som hela tiden sa "Hittas ej". Jag prövade vägbeskrivningsappen som visade mig till Nederländerna :-( Jag ringde A på mobilen och på hemnumret, inget svar. Sedan fick jag ringa en vän i nöden. Tack och lov så var Marie hemma och hon lotsade mig rätt och jag kom fram med 5 minuters marginal :-)

Kursen gick riktigt bra. Fantastiskt roliga lydnadsövningar får vi göra. Även vattenträningen gick ganska bra, lite för het men jag klickade honom varje gång det sa plask på vattnet och detta verkar kunna vara ett bra sätt. Sedan blev vissa övningar lite för svåra för GW men vi löste dem tillsammans. Ser fram emot ytterligare en vattenkurs om två veckor. Nästa söndag ska vi träna på landdirigeringar och det behöver vi också.

Dagarna som passerat i denna vecka har vi bara varit och njutit av fina kvällar, men så klart har vi avverkat vårt dagliga fottragglande.

1 kommentar:

  1. GW har gjort enorma framsteg sista tiden. Så himla kul!!!
    Svarta snabba tjejer och Bea

    SvaraRadera