onsdag 14 december 2011

Att det regnade...

... gjorde inte ett dugg när privatlektionen avlöpte så bra igår kväll.

Vi blev upplockade av Lena & Nero som vi delade en timme med, tycker att det räcker för båda killarna för tillfället i alla fall.

Jag & Beck fick börja och jag hade bestämt mig för att fortsätta titta på vänstersvängarna i fria följet samt rutan skick. Efter några repetitioner av olika slag så fick Beck till många riktigt bra vänstersvängar med bibehållen kontakt (hoppas det inte bara berodde på den smarriga belöningen, tuppkött!).

När det gällde rutan så blev det skick genom hela "korridoren", både korta & långa. Sedan blev det skick in i rutan med hjälp av target, både korta & långa även här. Skall här fortsätta att pröva och se om jag först kan få honom att markera att han sett rutan och sedan titta på mig för att få sticka iväg. Gjorde flera fina skick där han sökte upp targeten och stod stilla.

Medans Lena körde Nero så tränade vi lite apportering, hopp & fjärr och vi är minsann på god väg nu tror jag :-)

3 kommentarer:

  1. Lena, Grappa och Zoé14 december 2011 kl. 16:57

    Heja heja! :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa att ni är på G igen och att det går framåt! Skynda långsamt så är ni snart redo för klass II!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Äntligen hittade jag rätt. Jag har varit inne och snurrat på fel sida i flera månader.
    Ska länka till den här adressen istället.

    SvaraRadera