måndag 5 december 2011

Garageträning

Ikväll var det premiär för träning i ett varmgarage som Lena fixat åt oss. Så kanon att kunna träna inomhus så ofta man vill & kan.

Vi tog och cyklade dit, tyckte det kunde vara bra som uppvärmning, tog ca 20 minuter.

Lena & Nero hade inte kommit när vi kom fram så vi värmde upp lite framför "spegeln" (en dubbel glasruta), jättebra att kunna se sidopositioner i :-)

Huvuduppgiften idag var att göra tävlingsmässiga ingångar och att "framåt marsch-kommandot" skulle kunna sägas av "tävlingsledaren" utan att Beck svarade att vi var redo. Det tog sina gånger må jag lova... men tillslut så fattade han vad som gällde.

Vi gjorde sedan lite av varje, rutan fungerade inte alls... så det lämnade vi därhän utan att göra någon större "affär" av det. Prövar igen en annan dag bara.

På platsliggningen låg han som en sfinx (betonggolv är nog ett bra underlag) hela tiden medans jag stod 30 meter bort och gäspade.


















Fjärren börjar ta sig nu minsann trots störande "tävlingsledare" bakom. Skall bli kul att fortsätta slipa på detta moment nu.

När jag störade mig medans Lena & Nero körde mycket kontaktövningar så låg Beck tyst och snällt på sin fäll... känns så gott i hans mattes hjärta.


















På hemvägen sprang Beck så fint vid min sida men rätt som det var så blev det tvärstopp i kopplet mitt på cyckelbanan så att jag fick släppa för att undvika trilla av... Beck blev helt plötsligt akut bajsnödig.  Söte lille killen :-)

Efter att ha öppnat årets 5:e kalenderpaket som bestod av ett kexben så däckade grabben totalt.

Årets fina julkalender från Marie & Lakrits!

5 kommentarer:

  1. Åh så bra träningsplats! Varmt, torrt, ljust och nära hem. Kul att fjärren börjar kännas bra. Helt rätt med rutan bara att prova en annan gång. Stackars Beck på hemvägen men måste man så måste man:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sådär hat Vilja också gjort - akutbajstvärnit ;-) Bra träningsplats, vi har ju ridhuset men det är bara 1 gång/vecka men som sagt så är det skönt att kunna träna dagtid när det är ljust. Ska försöka filma och förklara "hakan i backen". Jag shejpade in det från början och sen har jag kört med omvänt lockande (godishand eller leksak framför el bakom) . Och så har jag ökat störningarna med att jag kliver över henne, klappar, trycker o puttar på henne, osv. Sen har jag fått öka avståndet och träna på att lägga sig ner från utgångsställning direkt med hakan i och att ligga kvar så när jag går iväg. Försöker få till en film senare idag el imorgon. Kram

    SvaraRadera
  3. Tjena
    Svår ruta. Annars är det kanon inomhus.
    Hoppas att vintern blir mild.
    Ses på söndag.

    SvaraRadera
  4. Hittade in hit från Adelia o Bianca :) Trevligt med lite nya flatvänner! Lycka till med träningen :)

    SvaraRadera
  5. Det var en fin kalender Marie gjort åt hundarna =) och kanon att kunna träna inomhus i garaget!
    Jättefin blogg du fixat till det ska inte behöva kosta en massa att blogga... snart helg igen ... jääädrar vad tiden springer iväg! Kramis

    SvaraRadera