måndag 26 december 2011

GOD FORTSÄTTNING...

... PÅ ER ALLA!

Vi har haft en lugn & fin jul med båda tjejerna hemma sedan den 22:e... så mysigt att få rå om dem ett par dagar.

I torsdags firade Anders & jag vår 22:a bröllopsdag. Den blev lite annorlunda än vanligt men så trevlig. Vi inledde kvällen med ett kort besök hos Anders brorsdotter med familj sedan bjöd vi ut tjejerna på middag. På Drumbar tryckte jag, Anders & Sara i oss fläsklägg medan Frida åt hjortfilé. Därefter styrde tjejerna stegen hem till grabbarna och jag och Anders gick på bio och såg "The girl with the dragon tattoo". Lite konstigt att se en film med samma handling men med andra skådespelare... men OK ändå.

I fredags var jag ledig och då skulle allt fixas som jag skjutit upp så klart, men allt bara flöt på bästaste sätt. Enda smolken i bägaren var att Anders sträckte sin rygg riktigt illa hemma hos hans mamma på kvällen.

På självaste julaftonsmorgonen så åkte jag & tjejerna iväg för att inta frukost hemma hos min syster med familj och för att där träffa min pappa med sambo. Anders hade inget val än att stanna hemma i ryggläge. Åter hemma vid middagstid så startade jag att baka bröd och saffranslängder tills kvällspasset och tjejerna tog grabbarna till Spillepengen och väl hemma igen så fick det allt bli ett julbad för dem.

Klockan 15 bänkade vi oss framför TV:n och tittade på Kalle och åt lite smaskigheter. Sedan blev det julklappsöppning innan vi ALLA sex begav oss till min syster med familj igen för att fira lite  jul även tillsammans med min mamma & hennes sambo. Trevlig kväll blev det med mycket god mat och annat sött & gott.

Igår var vi hos snälla tanten & farbrorn och försökte göra slut på deras rester men det lyckades vi naturligtvis inte med.

För att börja förbereda sig inför arbetsdagen imorgon så har jag idag varit lite mer aktiv, besökt tvättstugan ett par gånger, skickat hem ena dottern till Göteborg, städat undan lite.
Tänk att jag alltid förr begav mig ut i REA-djungeln... fattar inte att jag orkade.

Vi måste ha varit supersnälla i år jag & killarna... så mycket juleklappar vi fått av nära & kära. Tusen TACK säger vi igen även här.

Jag fick en OP,  en halsduk, en plånbok, en putsduk med flattetryck, en hundbok, ett par strumpor, jättefina bordstabletter med killarna på, ett memoryspel med motiv på Walle, Beck & Lakkan, ett stort juleljus, en brödrost, ett par Birkenstock & 8 trisslotter som tyvärr var helt utan vinst.

Grabbarna fick, ursnygga namnhalsband + koppel, reflexvästar, många leksaker lämpade på både vatten & land samt massor av godisar av alla de slag.

Grabbarna väntar nu på sin kvällsmat... bäst att bege sig ut i köket.

Vi hörs snart igen!

Ps. Hjärtligaste klappen fylld med blodpuddingspluttar fick allt Walle av Lakrits:


5 kommentarer:

  1. Tack för våra fina julklappar! Stackars A!! Vi skickar en krya på dig hälsning och hoppas han är på bättringsvägen! Låter som en skön jul! Inte förvånad över alla klappar så snälla som ni är!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på annandagen. Ville bara göra ett tass avtryck att jag varit här.

    GOTT NYTT ÅR från Toss och mig

    Många nyårskramar till dig och vovvarna

    SvaraRadera
  3. God Fortsättning på er också.
    Det ser onekligen ut som om ni haft en härlig jul. Hoppas att Anders rygg blivit bättre nu.
    Många kramar
    Margareta och flocken

    SvaraRadera
  4. Hej på er och god fortsättning! Härligt att julen blev bra! Vi ses på fredag kväll. Vi kanske kan ta rundan i de mer "civiliserade" delarna av stan. Minns att vi gick ut mot utkanten förra året vid samma tid och det smällde utav helsike. Lakrits blev kanske inte så rädd men JAG blev! Kram

    SvaraRadera
  5. God Fortsättning på er också...ni verkar ha haft en underbar jul med mycket stök och bök och god mat med många fina julklappar - både till 2- och 4-beningar! Har du sett att bilden på Walle som liten ligger på FRKs uppfödarsida? Det är en underbar bild, det tycker jag varje gång, men jag visste inte att det var Walle förrän just nu!!

    Vi önskar er ett riktigt Gott Slut och ett Gott Nytt År med mycket aktiviteter!

    Kram Renée m flock

    SvaraRadera