fredag 23 mars 2012

Lite träning...

... mycket firande!

I tisdagskväll var det dags att träna hos Lisa & Bitte. På schemat stod det rutan & att pröva på elitapporteringen. Vi började som vanligt först med kvar-momenten, ännu är det en bit kvar både på sittande & platsliggningen för att jag skall våga känna mig helt säker.

Sedan blev det rut-träning. Första skicket jag gjorde på rutan blev kanon. Men tydligen måste de klara några fler skick för att man skall vara säker på att dom förstår vad det är dom gör. Det blev inte så bra på de andra skicken, stannade alldeles för tidigt. Visst man får bara ETT försök på tävling... men om det bara är tur så kan det vara lite vanskligt. Inomemellan så prövade jag att med ryggen mot Beck kalla in honom från liggande ställning och han slöt upp så fint vid min vänstra sida. Avslutade därefter med ett lyckat rutskick (Lisa triggade mitten lite först).

Sedan blev det apportering och den klarar han hur fint som helst, kan skicka höger/vänster från konens avstånd (dock har vi inte ens börjat träna in konen, vågar inte det så länge inte rutan sitter som en smäck).

I dagarna 2 har vi sedan firat grabbarna. Wallander blev 6 år igår & Beck 3 år idag. Igår kom Marie & Lakrits samt Ann & Elliot in på korvarunda och inte nog med att Marie bjöd på korv så blev det även hund-pizzaslices.
Marie & Lakrits beställer oxkorvar
3 förväntansfulla 4-beningar
Pizzaförberedelse
Med oss hem från denna tur blev så klart en massa fina presenter, grabbarna blev helnöjda. Tack ännu en gång Marie & Ann :-)


Min (vår) present är under tillverkning men kommer att levereras i början på v.14... hoppas dom kommer att gilla den:
Twitter ingår inte!


Ikväll har jag & Anders varit och uppvaktat Kennelmamma Margareta tillsammans med ett härligt gäng valpköpare & vänner. Med oss hem därifrån fick Wallander & Beck ytterligare fler presenter, en lång härlig dragkampsgrej samt en stor bit torkad lunga... tack familjen Johnsson :-)

Imorgon bitti (samling 07:45) skall jag & Beck ge oss iväg på MH-test i Lomma. Skall bli väldigt intressant. Mer om det imorgon.


3 kommentarer:

  1. Elvan och Corinne: ooo tänk om vi fick en sån läcker bädd!!
    Otacksamma hundar tycker jag. Dom har en fat boy i klassiskt marimekko tyg men det är tydligen inte coolt nog.
    Bea

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott säger vi! Kul med födelsedag och presenter! Fin, fina sängar som är på gång. Blir säkert sköna att ligga och dra sig i. Om rutan alltid sitter på första försöket kan du ju känna dig trygg:)

    SvaraRadera
  3. Jag&Elliot tackar för trevligt sällskap o god korv(E´s anm,)
    Så roligt att träffa Walle-Kalle igen<3

    SvaraRadera