torsdag 1 mars 2012

Tävlingsdebuten 2012...

... avklarad!

Ikväll åkte vi till Jyckebos mycket trevliga träningstävling och det säger vi inte bara för att vi kom på pallplats (2:a) och fick pris utan för att man blev så varmt välkomnad :-)

Vi var 5 tävlande... jag drog nr 1.
Platsliggningen (som Beck varit så lugn och fin på den senaste tiden) blev det lite förflyttning på = kryp/sitt/ligg & snus :-(
Fria följet - sneda sitt och lite flackig :-(
Läggandet under gång blev ett väldigt snyggt ställande :-(
Inkallandet - bra fast ett snett sitt :-/
Sändande med ställande - YIIIPPIIIE en klockren 10:a!!!!
Apportering - Lek & tugg... hm :-/
Fritt hopp över hinder - enda plumpen snett sitt :-/
Fjärren - Kunde själv från början :-(
Helhet - PIGG & GLAD HUND!

Mm, vi skall träna ännu mera ingångar & tur att vi snart skall gå platsliggningskurs! De andra bristerna är bara "lite petitesser".

Helt klart skall jag starta igen när de har sina kommande träningstävlingar

På lördag morgon skall jag först ta hjälp av Mona Kjernholm en timme och efter en timmes paus är det dags för Team Nos att fortsätta utvecklas. Kommer att bli en bra lördag... känner det på mig!

Trevlig helg på er ALLA!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS till den fina placeringen och grattis till att rutan satt som en smäck:) Ha en härlig träningslördag och helg i övrigt!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Grattis till 10:an igen! Sådant kan man inte höra för ofta. Tror jag säger det igen bara för att det lät så bra! Grattis till 10:an. Vi tror ett det kommer MÅNGA fler av den sorten i framtiden. Nu får vi ut och träna jag och Corinne.
    Kram och GRATTIS igen till 10:an
    Bea

    SvaraRadera