tisdag 12 juni 2012

Så paff man kan bli!

Jag var bomsäker på att jag hade en privatlektion hos Lisa igår. Kom dit i god tid och gick en lång runda med båda hundarna. Tänkte inte så mycket på att inte Lisa var där, har ju hänt tidigare att det bara har varit jag som skulle ha lektion. När det bara var några minuter kvar så började jag tro att det nog inte var så att det var rätt dag :-(

Försökte få tag i Lisa men fick bara höra telefonsvararens ljuva stämma i örat. Besviken & lite irriterad körde jag därifrån. Kom snart att tänka på att jag kanske kunde köra bortom Bitte och träna lite. Ringde Bitte och fick höra hennes glada stämma. Men hon var inte hemma, hon var iväg med Lisa!

Jag kände definitivt inte för att köra hem så det blev en tur bort om Lomma och Beck & jag körde ett minipass som kändes bra. Sedan fick grabbarna rasta av sig lite i furet.

Ikväll stack jag & Beck ner bakom stadsteatern för att fixa till en go känsla inför morgondagens kvällstävling i Svalöv. Vi hade störningar av olika slag. En gubbe gick tvärsöver gräsmattan med sin hund och ganska nära bakom Beck då han låg på platsen, Beck vände bara på huvudet. Sedan satt gubben & hans lille hund och tittade på hela tiden när vi tränade. Gubben sa gång på gång till sin lilla hund... titta så duktig den hunden är. Det kom oxå ut en dam som jobbade på teatern och sa att hon stått och tittat ifrån fönstret och hon ville bara säga att det så jättetrevligt ut och så undrade hon vad jag gjorde med pinnarna. Imponerad blev hon över vittringsmomentet.

Vi gick hem glada i hågen och nu med en Cool Down pilla i min mage så skall jag sova gott!

Håll gärna en tumme för oss imorgon från 18.30!!!!


5 kommentarer:

  1. Tjena
    Bra förberedelse inför morgondagen.
    Clara o jag dyker upp i Svalöv och finns till reds med den hjälp du vill ha innan du sen går in med din konstapel.
    Lycka till i morrn.

    SvaraRadera
  2. Lycka till i kväll. Lill-loppan och jag kommer och håller passar och tummar för er.
    Bea

    SvaraRadera
  3. För det första är jag liiite glad att det finns de som är lika förvirrade som jag, fast det såklart var trist att du missade en lektion.

    Vad roligt att vi ses på FM!!!

    Perfekt uppladdning inför tävling. Spark i baken och hållna tummar här.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det man inte har huvudet får man ha i benen... :o) Det där kunde ha hänt mig också!!! Tur att vi är fler!

    SvaraRadera
  5. Kul att ses idag! Om än kort:) Förargligt med missen med lektionen:( Kul m lite publik och en så positiv sådan!

    SvaraRadera