tisdag 5 juni 2012

Oj vad längsedan...

... jag var här inne och uppdaterade.

Kul att se att så många har varit här inne och kikat :-)

Emellanåt så går luften ur en av lite olika anledningar och då är det bara att försöka andas lite lugnare och ta en sak i taget.

Men vi har inte legat på sofflocket hela tiden.

Vi hade en supertrevlig kväll hos Björn & Clara... så många härliga garv.

Tränade i Lund dagen efter och det var med all sannolikhet årets finaste dag hitintills... vilken sol & värme. Detta märktes även på alla grabbarna, Walle & Beck, Krut samt Neo & Micke.
Slut Beck
Neo & Micke kopplar av fullständigt
Krut var väl den som höll ut längst, men vi hade trots värmen ändå ett riktigt bra träningspass
Krutan visar hur man tar upp en metallapport
Lite tråkigheter smög sig sedan in i form av att Wallander återigen drabbats av Aspergillius svamp i nosen. Men är nu under behandling och skall in för ny CT och vidare utredningen den 15/6.

Vi var ett litet gäng som möttes upp en kväll i Tvedöra för lite träning & uppvaktning av Berit som jubilerat. Det blev en bra träning som avslutades med ficka & presentöverlämning.
Berit & lilla Ariel
Beck trodde ett tag att vi tränade platsliggning
Flatte & matte röra
Mums, Evas rabarberpaj
Privat träning med Mona Kjernholm och sedan en heldag med Team Nos har vi oxå haft och som vanligt blir man så taggad att träna mera efter att man fyllt påsen med massor av braiga tips. Apportering av olika slag stod på den gemensamma agendan
Beck använder näsan superbra
Fabbe behöver konvakter
Linslusen Emma
Svalkande bad
Teoriblock
Beck i apporteringstagen
Superbra konskick, jag vet varför, vet du Björn?
Greyhound race nästa för Krutan kanske
Kajsa på vift!
Lite i efterskott grattade vi Marie & Lakrits då de var så snälla och kom in till staden för att Walle skulle ta det lilla lugna.
Marie har nu en liten Lakrits-ullhund oxå i sina ägor:



Vi hade oxå avslutning på platsliggningskursen. Blev en riktig platsliggning som gick jättebra sedan rolig störningsträning på det.
Perra försöker lura Beck
Enda dåliga minnet från denna kväll var hur knottjäklarna attackerade oss. Fick skaffa allergipiller dagen efter.

Två dagar senare var vi tillbaka till knottplatsen för att vara med på månadstävlingen. Jag kände mig lugn och avslappnad och vi drog starnummer 6 av 6. Jag förberedde mig precis som jag gjort inför de 5 senaste kursomgångarna. Beck kändes oxå lugn och behaglig. Lägger sig fint men sekunderna efter att vi vänt upp mot hundarna så börjar Beck rulla sig. När han är klar så tar han sig tillbaka till utgångsplatsen och sätter sig. Sitter en stund innan han lägger sig ner med hakan i backen och ligger fint tiden ut. Jag stod lugnt kvar, domaren bröt ju inte och jag tog det ändå som att Beck gjorde en bra sak som rättade till det hela själv även om det blev en STOR NOLLA. Efteråt var det en tanta som beklagade sig lite över att jag inte gick tillbaka, men Beck såg inte ut att ens tänka tanken att gå fram till hennes hund.

Själva programmet genomförde vi med en go känsla och fick finfina poäng. Att det blev en STOR NOLLA även på rutan tar jag helt på mig. Beck tar sikte på skylten på staketet bakom, jag säger stå ett par sekunder för sent så han hamnar utanför med baktassarna. Jag försöker sedan få honom mot mig och in i rutan vilket resulterade att han kom för långt framför. Hade jag läst på reglerna (som Emma upplyste mig om) så hade vi räddat många poäng och låtit det vara som det var :-(. Men det var bra att detta hände på en träningstävling för då vet jag vad jag INTE skall göra när det är skarpt läge.

Jag har oxå hunnit bli ett år äldre. Började dagen med att träna med Team Nos... team och team, det blev bara jag och Kerstin denna fina söndag. Vi hade ett jättebra träningspass. Jag kunde inte få en bättre present av Beck än att han visade att han minsann kan hålla ihop flera moment utan belöning.



På kvällen blev jag firad av familjen (Sara har oxå kommit hem) + Marie & Lakkan. Jag fick så många fina presenter, bl a dessa söta Wallander & Beck "skyddsänglar".
Marie är en riktig fixare!
Igår våldgästade vi Jeanette på hennes f-dag och passade så klart mest på att valpmysa med denna lilla goding.
Ella 9 veckor
Oj vad lång rapportering det blev denna gång... hoppas kunna uppdatera med något riktigt roligt imorgon redan imorgon!

Ha en bra Nationaldag!


3 kommentarer:

  1. Alltid kul att läsa bloggen även om jag ibland har lite koll vad ni har för er! Tack för besöket:) Massa roligt och bra träningar ni haft! Spännande och se vad ni ska hitta på imorg!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Tjena
    Jo, jag vet redan svaret: RÅSA konor.
    Nähä för det går lia bra med RÖA.
    Har snackat med Clara om det.

    SvaraRadera