onsdag 6 juni 2012

YES!

Debut i II:an och det gick vägen... gick t  o m bättre än jag vågat drömma om. 

Vi åkte iväg i riktigt god tid imorse. Anmälde oss direkt när vi kom till Lomma och sedan gick vi en lång runda i skogen och hade mysigt. Mitt i skogen gjorde jag en platsliggning med dunderbelöning och sedan lekte vi vidare.

Kl 9 var det lottning, 15 anmälda och jag drog startnummer 4. Ett bra nummer... lagom väntan, lagom tid att förbereda sig på.

Jag var grymt nervös inför platsliggningen. Beck kändes bra när jag la ner honom, jag var bestämd när jag bad honom ligga kvar. Jag vågade knappt vända mig om då vi kommit ut på 30 meters avståndet. Minuterna kröp fram och hjärtat slog som jag vet inte vad och jag tittade mestadels ned i marken. En hund gick upp i slutet men alla andra låg. När vi fick gå tillbaka släppte nervositeten och jag visste att det skulle bli poäng, dock inte hur många, jag kunde ha missat något. När domaren kom och sa 10 så blev jag så glad och vi sprang iväg till belöningen. Att ha 40 poäng med oss in själva momenten kändes så gott och befriande.

Innan det var vår tur att gå in så kommenderade Björn oss i ett kort ff... och det kändes bra att Beck inte brydde sig om vad han sa, bara fokuserade på mig. Vi entrade planen utan koppel (lika bra att börja i tid) och snart var vi igång. En pinne ställde till det för oss och poängen sjönk... hade kanske annars blivit litta högre än 7,5 för han gick så bra för övrigt. 



Läggandet brukar bli en solklar 10:a men idag blev det tydligen både hand dk (måste kollas på film så att jag kan undvika vad jag gör utan att veta om det) snus (snuset såg jag). Men med koff 1 gjorde detta inte så mycket.

Inkallning & Rutan - 2 klara 10:or.


Apportering - stöter till apporten, tar om och snett sitt gav en 8:a.

Hopp - dk kropp (hm, måste oxå kollas på film så att det kan undvikas framöver). Betyg 9



Fjärren - grabben var lite för snabb i första skiftet (jag försökte vara snabb med mitt kommando, skylten var vänd, men domaren såg det). Betyg 9

Helhet - Trevligt ekipage. Betyg 8
Belöningsstund

Totalt 180 poäng och en silverplats :-) 

Idag är jag så glad över Becks attityd och att vi höll ihop så fint genom hela programmet. Snacka om att jag är taggad inför den kommande fortsättningen...

Tack Björn & Lena för pepp- & stöttning... ni är guld värda!

På hemvägen körde vi inom Mc Donalds i Lomma, Beck skulle givetvis ha en 1:a prisburgare och Clara fick hänga med på firandet.

Nu skall jag & goa grabben gå och sova gott!

8 kommentarer:

  1. Hipp hurra och grattis. Vilka fina poäng. Vi ryser av glädje.
    Kram från oss alla i Ramlösa

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!! Ni är SÅ duktiga och kämpar på så bra!! Vilka fina poäng!! Nu dags för IIIan, Lycka till!!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Stort grattis! Jättefina poäng ju :)
    Kram
    Helene, Zico och Lykke

    SvaraRadera
  4. Tjena
    Ännu ett jättegrattis från oss. Det såg mycket trevligt ut.
    Klart att vi tar fram filmkameran och rätta till vissa saker.
    Vi har sommaren på oss.
    Sikta nu högt i klass III

    SvaraRadera
  5. Härligt! Stort GRATTIS. Ni är så duktiga!
    Stor KRAM till er båda. Å så en stor BAMSEKRAM till Walle. Hoppas han mår bättre.
    Maggan, Micke, Casor & Chip

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till er båda!
    Bra jobbat!

    Jessica och Kajsa

    SvaraRadera
  7. Stort Grattis till ett kanonresultat!!

    SvaraRadera
  8. Shit vilka bra poäng, vilket superteam ni är!! Stort grattis! Kram

    SvaraRadera