lördag 20 oktober 2012

Inspirerande


... att få möjligheten att träna med en av dom bästa i Sverige & även internationellt, Maria Brandel.

Vi har ett par stycken som hade bestämt att vi skulle träffas och umgås lite med Maria redan på söndagskvällen då hon anlände.

Vi körde och köpte lite att äta och hade sedan ett par trevliga timmar tillsammans på Vandrarhemmet Råbyhill innan vi "laddade" gick till bädds. Beck envisades med att sova hos mig och det blev rejält trångt i den 70cm breda sängen!

Måndagen började med en gemensam frukost på klubben och när resten av gänget dykt upp så drog Maria igång en kort presentation samt därefter lite matnyttig teori. 


Vi lottade startordning och sedan fick varje ekipage gå ut och börja med att visa upp sist bäst fungerande moment och därefter få hjälp med ett annat som inte fungerar helt lika bra. 6 ekipage var vi idag, jag & Beck, Björn & Clara, Kerstin & Fabbe, Anette M & Godis, Helena & Fixa, Anette R & Nicki. 

Efter snabbmatslunchen så visade Maria lite filmsnuttar innan vi gick ut och fortsatte med frivilliga moment.

Jag & Beck la våra kvartar på stegförflyttningar & ingångar. 
Gällande stegförflyttningarna så har vi här en jätteutmaning att jobba på. Vi fick bra tips så nu gäller det att skynda långsamt för att försöka att få till det så bra som möjligt. 




Kvällen tillbringades först med att vi alla tillsammans åkte till "Helenas" Ekerödsrasten och åt god mat och sedan hade vi lite samkväm på vandrarhemmet med Kenneth. Högljutt diskuterades både gatlopp & hur våra fötter skall agera i friaföljet. 
Här demonstrerar Kenneth hur gatloppet skall gå till med jordnötsringar & dumlepapper:


Tisdagen började som måndagen, frukost & teori och lottning sedan ut och köra vars en ny kvart. Britt-Inger & Maya tillkom idag. 

Jag valde inkallning med ställande för att jag tycker att Beck inte stannar med det tryck som jag önskar. Men där fick jag lite "mothugg"...  alla tyckte det såg bra ut. Det jag nu måste börja försöka banta bort är antingen handtecknet eller stoppordet. Detta + hur jag ska bibehålla/underhålla momentet fick jag bra tips för. 

Vi åt en gemensam lunch och hade därefter en kort avslutning med Maria. 

Efter att Maria åkt så tog Kenneth över rodret och vi fortsatte med en träningstävling i den klass som vi tränar/tävlar i nu. Ulrika & Lukas kom lagom till start.


Beck & jag började bra, en 10:a på sittande i grupp. Återigen flippade han sedan ut på platsliggningen, började snusa och flyttade sig direkt och rullade sig sedan nästan hysteriskt inte bara en gång utan 2 (även när jag lagt om honom en gång. Jag vet inte vad som hänt har ju legat så fint fram tills för ca 3 veckor sedan. Det *ogillar* jag verkligen. Pga detta så tappade jag lite koncentration inför resterande moment, men vi skrapade ändå ihop 241 p och det blev bara en 0:a i protokollet.

Britt-Inger var snäll och filmade oss och i onsdags kunde jag le lite när jag såg tokstollen på platsen och resterande program såg jag var vi behöver lägga mycket krut. Så nyttigt att se hur det ser ut själv och jag tyckte det såg bättre ut än vad det kändes.

Har fått många aha-upplevelser och förstått var jag missat mycket och det är i självaste grundträningen dvs att STÅ är STÅ, SITT  är SITT & LIGG är LIGG tills annat gäller :-( Men sent skall syndaren vakna och det kan väl aldrig vara försent att ta tag i nu hoppas jag.

Summa summarum det blev 2 mycket bra dagar. Stort TACK till Maria, Kenneth och inte minst Björn som trots sin måendesituation just nu agerade tävlingsledare till åt oss 7 tävlingsekipage.

Känns verkligen härligt att vi nu är en grupp på 8 personer i Team Nos och att vi fått en nystart. Redan den 3 november skall vi ses en heldag igen.

I onsdags kväll öppnade vi upp Walles B&B, det var längesedan sist men nu har vi lilla brunfian Grappa här på besök. Hon lever som en drottning och har funnit sig väl tillrätta meddetsamma. Testar alla sovplatser och verkar gilla dem alla:



Men undras om inte detta är den här platsen hon gillar bäst, nära Walle i våran säng. 
Tur att Beck höll sig på golvet för annars hade nog jag och Anders fått blåsa upp extra madrassen:


I torsdags möttes jag, Björn, Kerstin & Anette i Lomma. Jag & Beck tränade på det som gör att vi nu tappar riktigt onödiga poäng på t ex sneda sitt, tasstramp vid lämnande sitt, tasslag på apporterna. 
Fr o m nu måste jag bli MYCKET NOGGRANNARE med VAD DET ÄR jag belönar och RÄTT skall belönas bättre & roligare.

Trevligt avslut hade vi på McD i Lomma efteråt oxå :-)

Idag kom Marie & Lakrits besök vid 4-snåret. Vi gick en lång runda i det underbara vädret vi bjudits på idag. Tänk rena sommarvädret den 20 oktober!!!!

På ribban stannade vi och köpte korv. Det var min tur att betala och jag frågade om Marie ville ha något och tillslut så bestämde hon sig för en röd/svart dödskalle godis. Jag sa: "skall du bara ha 1" Marie svarar: "ok då, jag tar 2" och då säger gubben i kiosken: "Mamma är givmild idag!" Undrar hur jag skall ta detta?

Min kamera är nu hemma igen och invigdes promenixen idag:

Kom igen sa Lakrits, här är närmsta vägen till korven
En till Walle...
... och en till Lakrits
Varför skall vi sitta här och vänta?
Var blev korvgubben av?
Walle nöjde sig tillslut med lite vatten

2 kommentarer:

  1. Tjohej vad det hittats på saker sedan sist. Å enbart roliga ja förutom platsliggningen då. Se det som om korvgubben hade dålig humor:))

    SvaraRadera
  2. Vilka dagar! Låter fantastiskt kul och lärorikt!

    SvaraRadera