onsdag 10 oktober 2012

Dagarna går...

... och problemen består och nya kommer till :-(

Vi är uppenbarligen inne i ett stim där det inte fin så mycket positivt som sker, men det gäller att inte ge upp... för det måste vända, eller?

Den 2:e var vi hos Lisa och den 4:e på morgonen bestämde jag mig för att åka på träningstävling mest för att få lite känning på att tävla i Lkl III.

Sittande i grupp blev full pott men en 0:a på platsliggningen. Beck tyckte att det fanns lite väl mycket ogräs i gräsmattan och började dra upp och tugga. Domaren kallade på mig och tyckte att jag skulle gå tillbaka och berätta att det inte var OK och sedan låg han stilla. Övriga moment genomfördes med lite olika resultat... några platt fall och några lite överraskande. Men det var skönt att ha kört igenom hela klassen lite mer på riktigt.

I fredagskväll skulle vi ha mött upp Lena & Grappa i Lomma för lite lydnadsträning... men ösregnet stoppade oss :-(

I lördags anordnade FRK en gemensam träning på Järavallen. Jätteroligt hela 15 ekipage kom och det blev en bra träning där vi delade upp oss på 4 olika stationer. Dagen till ära så fick Wallander följa med och han betedde sig som en kalv på grönbete och hade lite svårt med stadgan. Men då han väl hajjat att man fick köttbullar om man ansträngde sig lite så sprang han gärna ut både 2 & 3 gånger... inte med raketfart men dock ändå. Det var längesedan jag kunde vara så avkopplad på en jaktträning, dvs att stå och vara passiva utan ett endaste litet ljud. Kanske kan jag & Walle göra come back en vacker dag... you never know!

I lördags kväll vara Jeanette & Magnus här, vi åt gott och spelade spel. Det blev premiär för spelet Mästarnas mästare och trots att jag var absolut sämst så var jag absolut snabbast i "nattduellerna" och stod tillslut som MÄSTARNAS MÄSTARE!!!!

I söndags åkte vi alla fyra ut till Marie & Lakrits vid middagstid och gick en lång härlig runda i skogen och visiten avslutade som vi avslutade med Maries hembakade toscakaka

Igår skulle vi åka till Lisa, trots att det var mörkt och regnigt så hade jag en go känsla att det skulle bli en bra träning. Vi packar in oss i bilen, jag startar den och lägger i backen och där står vi och kommer varken bakåt eller framåt trots att handbromsen var lossad. Jag blev så less, gick upp och hämtade Wallander och så gick vi tre ut på en 2-timmars runda. Imorse ringde jag Volvo Assistans och de var på plats inom 20 minuter... den trevliga killen fick "loss" bilen och lämnade mig med att jag tycker du skall köra till verkstaden och få bromsvajrarna lite smörjda... men vad du än gör så rör inte handbromsen för då får du nog allt ringa mig igen! Så klart hade Bilia ingen tid förrän på fredag morgon och då hoppas vi på att problemet blir avhjälpt.

Imorgon är vi ett par hundvänner som skall träffas hemma hos Lena, skall bli jättetrevligt!


2 kommentarer:

  1. Trist spiral men hoppas den vänder med början när du träffar goa vänner ikväll. Tack för senast mycket trevligt och gott. Härligt att du hälsade idag när vi sågs på stan trots att du numera är Mästarens Mästare:)

    SvaraRadera
  2. Trist när man kommer in i en period av strul....men det vänder och det kan ju bara bli bättre det är jag säker på :) Kram på dig & killarna

    SvaraRadera