onsdag 17 augusti 2016

CLINIC

Trots att vi endast har 1 timme och 15 minuter till Koholma så bestämde jag att vid bokningen att vi skulle stanna över. Alltid lika trevligt att göra nya bekantskaper.

Lördagen började med gemensam frukost och kl 9.00 började clinicen med Eva.

Först visade Eva hur hon börjar träna valpen redan från början, här med lilla 11-veckors valpen.
Kanske lite sent för oss att börja med vissa delar nu men värt att pröva så klart!


Sedan hade det valts ut 3 visningsekipage när det gällde förgående och vi blev ett av dom. Det var jättekul och så bra/nyttigt att få konkreta tips under tiden man fick köra live! Så som jag upplever hur fotgåendet ser ut visade sig stämma ganska så bra men kanske inte fullt så illa.


Vi bjöds sedan på supergoda grillade hamburgare med diverse goda tillbehör.

På eftermiddagen så var det 3 nya ekipage och då handlade det om stress & ljudlighet. Även här fick vi bra tips trots att vi då satt vid "ringside".

Eva var fantastisk, en kvinna som verkligen bjöd på sig själv och var otroligt engagerad.





Då vädret verkligen skiftade från strålande solsken till ösregn så fick vi flytta in i ladan för sista frågetimmen.


Vi skulle ha bott uppe i stugan men se det passade inte så bra, där bodde en höglöpande tollare. Jag ringde till Sofia som snabbt och enkelt fixade så att vi fick bo i deras gillestuga istället. Tur för annars hade det fått blivit hemfärd.

Mycket god mat & trevligt hade vi det på lördagskvällen. Goa skratt när Jens var i berättartagen.




Dag 2 delades vi upp i 2 grupper, ena gruppen skulle vara hos Eva & den andra med Jens och sedan skulle vi byta efter lunchen.
Vi skulle börja hos Eva men efter att 1:a ekipaget varit i farten så visade det sig att vi var en för mycket och ALLA sa att dom blivit uppropade att vara med Eva. Jag orkade inte höra på tjafset så jag & GW gav oss iväg till den andra gruppen. Detta visade sig senare vara en liten miss för att det fanns så klart en tanke med indelningen av grupperna. Att jag aldrig lär mig, alltid ska jag vara så jäkla snäll. Men så klart fick vi ändå ut lite godheter av söndagen!

Man blir alltid så laddad när man varit på bra kurser :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar