torsdag 4 augusti 2016

Träff med bästaste Bea

Vissa lördagar är bättre än andra ibland, detta var en sådan lördag.

Vi möttes upp kl 9.00 och denna gång var det minsann fullt i Beas bur, 2 labbar på besök.


En & en ut i taget och sedan väntade alla så lydigt!

Ordning och reda...


... på alla håll!

GW & alla brudarna
(det syns på allas huvud var Bea står och var jag står)!

Vi började med att röra till det i skallen på GW för att han skulle coola ner sig lite då han kommer ut ur bilen och ska få börja jobba... och vi lyckades allt att få honom i gungning. Bea hade spritt ut dummies lite här och var och då GW trodde att han skulle få hämta just "den" så fick det bli en annan. Detta gjorde vi ett par gånger och till slut gick han faktiskt riktigt bra och behärskat vid min sida. Han hämtade även dummies i strandkanten utan att springa ut i vattnet.

Sedan blev det promenerande och GW fick gå lös under kommando jättelångt. När vi började rundan så sa jag att han skulle få släppa loss i slutet men jag ändrade mig under "resans" gång och beslöt att han inte skulle få det. Dock blev det lite för svårt att hålla sig i skinnet när Bea släppte loss tjejerna en och en och han ville så gärna dra iväg och leka med Dickens. Han drog iväg men kom tillbaka då jag kallade på honom. Drog iväg en gång lite senare men då kom han på sig själv och vände tillbaka.

Så bra det blev utav både det ena och det andra, tack Bea med flock!







1 kommentar:

  1. Vilket härligt tjejgäng GW fick hänga med! Och kul att det gick så bra med träningen! Heja er!

    SvaraRadera