söndag 9 september 2012

Kalabaliken på...

... Revinge blev det idag!

Hämtade upp Lena & Grappa och drog till Revinge med båda grabbsen.

Alla 3 fick börja med att springa av sig och rätt som det var så pinnande Walle på som bara den, han kan fanimej lukta sig till vatten på låååååångt håll. Beck hängde så klart på och båda stängde av öronen.

Vi skulle sedan stå på var sin sida om ån och kasta markeringar i väldans svår terräng. Beck strulade lite så jag bestämde att Walle skulle få börja... men med facit i hand så var det det dummaste jag har gjort. Walle är ringrostig och tog lång tid på sig att hitta markeringen och Beck blev mer och mer stressad när jag försökte hjälpa Walle rätt. När sen Beck skulle få hämta så strulade Walle med att sticka ifrån mig och det blev lite väl mycket för mig och för dem.

Beck löste sina enkelmarkeringar riktigt bra, den första fick han jobba rejält på och någon liten stöttning från mig. Den andre kom i samma område och den löste han snyggt. Den tredje kastades även över en grusväg. Så först ner/upp för å-vallen och sedan en bra bit ut och tillbaka igen. Skitnöjd!

Jag la ner 3 dummiesar på ett ställe som jag tänkte vi skulle sudda ut lite först. Så vi förflyttade och jag gick ut på ca 80 m och placerade 4 dummiesar. Vi skickade sedan på dirigeringar med skott. På första skicket fick Beck lite "UT"-stöttning men jag var helt tyst på det andra. Detta gjorde han så bra!

När jag kom tillbaka till Walle så var han på väg att gräva ner sig någonstans med ryggan som släp :-(

Sedan gick vi tillbaka till dem utsuddade. Beck fick kolla när Grappa gick först och när det var hans tur såg det ut som han gick glasklart på sista dummien men kommer tillbaka tom. Jag stoppar honom och han sätter sig direkt, går på mitt ut och ner i ån men strax efter kommer han med dummiesen i munnen.

Vi gick sedan och hämtade bilen för att försöka hitta till en bra plats att träna vatten vid Krankesjön... men se det sket sig. På ena stället var det en massa stenbumlingar och på det andra jäkligt snuskigt. Men kanske var detta bra för Beck... han såg jäkligt snopen ut när vi båda gångerna vände och gick tillbaka till bilen med dummiesarna ut att få hämtat en endaste.

Efter detta fysiska/psykiska träningspass (jag lovar jag blev rejält svettig, lite arg) så har jag lärt mig att jag tyvärr inte KAN ha båda grabbarna med mig när jag är ensam :-( Anders får nog allt snart inviga sina nya "skogsbyxor".

Nu tar vi nya tag och gläds över att Becks knuta på ryggen nu verkar att försvinna av sig självt utan kirurgiskt ingrepp :-)

Denna vecka så står lydnadsträning på schemat måndag & tisdag och förhoppningsvis kuligheter till helgen!

Ha en bra vecka alla!


2 kommentarer:

  1. Vilka buskillar:) Wallander på grönbete:) Men duktiga också! Härligt att läsa att knutan är på väg att försvinna. Ja A kan ju inte bara låta byxorna hänga och vara fina. Låter som en bra vecka för er! Kram

    SvaraRadera
  2. Hrmm, jag tycker jag känner igen det där med att vara helt slut när man är ensam och har båda brudarna med sig! Men lite kul att läsa att Walle också kan vara busig ;-) Skönt med Becks knöl, alltid skönt slippa kirurgiskt ingrepp både för hunden och mattens plånbok. Må så gott ! Kram

    SvaraRadera