torsdag 13 september 2012

Vart tar...

... tiden vägen? Fattar knappt att det är fredag igen imorgon (men så klart skönt att det är helg pånytt)!

I måndags var vi och tränade i Falsterbo med Björn, Britt-Inger & Nina med dogs... ett pass som jag & Beck delvis måste glömma men jag hoppas att Beck i alla fall kommer ihåg vissa delar av, dvs att det inte är OK att försöka strypa sig själv.

Gruppmomenten, gick bra men jag måste komma tillrätta med de där skinkskiftningarna.

Fr v Clara, Maya, Beck samt Jims & Nina

Hm, fotografen kanske kunde haft vänligheten att fota ur annan vinkel :-(

Vi behöver träna på längre in i mitten av rutan för att undvika problem i nästa klass... nog dax att pröva "gatloppsprincipen".


I tisdags var vi hos Lisa och det var nog det bästa passet Beck gjort där någonsin.

- Började med liggande i grupp under tiden som Lisa sparkade boll framför och allmänt störade sig.

- Sittande i grupp utan störning. Jag gick in och belönade efter 1 minut för att Beck skall sitta olika länge innan belöning.

- Genomgång av zätat och därefter jobbade vi två & två med detta. Beck tyckte zätat var skitkul, hade finfin kontakt, utförde sitt/ligg/stå kanon.
Dock har vi mycket stadga att jobba på när jag framför allt vänder upp bakom honom. Men det kanske "vi" kan lösa med framåtbelöning... värt att testa om inte någon annan har något piffigare tips att komma med.

- Sedan blev det repetering av rutan hos Lisa. Snyggt första skick, bra fart och riktning och jag kunde lägga honom utan handtecken :-) Avslutade med ett rakt skick med endast "stå" efter att han fått se Lisa lägga in targeten.

- Därefter blev det till att gå bort till Bitte för att träna på inkallning med ställande.
Inkallningsförsök nr 1 - Satt stadigt kvar trots att Bitte gick iväg tillsammans med mig högt babblandes. Beck stannade snabbt, stod helt stilla tills jag kommenderade och kom in snyggt. Dock kände jag att jag hade handen uppe lite för länge. Försök nr 2 - då gjorde Beck bromsspår i Lisas gräsmatta och detta då jag bara höjde handen och ner med den direkt... ytterligare en snygg ingång.

- Avslutningsvis så gjorde Beck en klockren vittringsapportering och några spontana upplock av metallen!

Igår onsdag var det min tur att bege mig för att träna själv... jo så är det. Hög tid att försöka få bättre kondis och förhoppningsvis underlätta min värk genom att kroppen blir lättare. Det var andra besöket igår och tanken är att det skall bli 3 besök i veckan... passar mig utmärkt att kunna gå dit när som på dygnet.

Ikväll promenerade jag och grabbarna runt i hela Kungsparken/Slottsparken i det fina vädret.
Imorgon kommer nog Marie & Lakrits på besök.
På lördag skall vi till Mia & Daniel och träna, skall bli så kul att träffa dom... känns som att det var en evighet sedan vi sågs.

Trevlig helg på er!




1 kommentar:

  1. Det undrar jag också:) Med ert flitiga späckade schema är det inte konstigt om tiden rusar fram. Härligt att ni hade ett så bra pass hos Lisa.
    Duktigt att vara igång med träningen!! På måndag SKA jag börja springa.
    Ha en fortsatt bra helg! Kram

    SvaraRadera