fredag 7 september 2012

Nu har...

... jobbet återigen börjat inkräkta på min fritid.

Men attans alltså vad fort första arbetsveckan gått... känns redan som att jag inte varit ledig på länge.

I tisdags var vi hos Lisa. Det blev för vår del inte en lyckosam träning. När 8 rutor sattes ut och alla skickade/klickade/kommendrade från höger & vänster så blev det för mycket för Beck. Även störningen på platsliggningen blev jobbig för honom. Men man lär sig föroppningsvis av allt som sker.

I onsdags var Marie & Lakrits på besök. Lite senare träff än vanligt men vi gick en lång runda i alla fall och kom som tur var fram till en korvkiosk 2 min innan de skulle stänga för kvällen. Då Marie oxå var lite sulten så skötte jag korvutfodringen för både Wallander & Lakkan och de fick dela som vänner genom en bit varannan gång och det gick undan kan jag lova.

Igår var Team Nos och hade ett möte tillsammans med Kenneth Johansson på Hundkompetens. Verkar kunna bli ett lovande samarbete... jag & hela gruppen ser väldans mycket fram emot och hoppas att detta blir av.

Ikväll har grabbarna fått pedikyr. WalleKalle börjar bli lite grå om nosen och även lite i pälsen mellan tassarna... är det det som kallas "flattarnas gråa charm"?

Lite oro i min själ känner jag allt, idag är 3:e dagen som Wallander återigen börjat nysa & fnysa lite. Det får bara inte vara sant att vi inte lyckats döda svamphelvetet :-( Men jag försöker verkligen inte måla f-n på väggen... detta MÅSTE bara vara en tillfällighet.

Imorgon skall jag nog inte göra så många knop, ta det lugnt & ta dagen som den kommer.

På söndag skall vi träffa Lena & Grappa och köra lite jaktträning... det ser vi fram emot :-)

Trevlig helg på er!

1 kommentar:

  1. Visst hade det varit bättre med fem lediga dagar och två arbetsdagar i veckan:) Fort går det och glad för det är jag som känner mig lite snuvad på årets semester...
    Trevligt med besök och spännade med team nos framtid.
    Det får inte vara något med Walles nos igen!!! Hoppas det var du som inte hållt efter dammråttorna. Kram

    SvaraRadera