söndag 23 november 2014

Sjukstuga

Som om det inte var nog med att GW drabbades av kennelhostan så har Walle sedan några dagar tillbaka börjat halta rejält på höger fram.

Han verkar ha väldigt ont varje gång han sätter i tassen men det kan så klart sitta någon annanstans ocksåför det är värst när man legat och vilat. Men jag kan inte helt hitta anledningen, får bli veterinärkonsultation imorgon.

Snart har inkubationstiden på 6-10 dagar sprungit förbi och jag hoppas innerligt att Walle klarar sig ifrån hostan.

GW är nu hostfri men vi håller oss ifrån alla hundaktiviteter även denna vecka för att vara säkra på att vi inte smittar ner någon/några. Trist men så är livet :-(

För att stilla abstinensen lite så åkte jag till Skurup idag och tittade på Petra & Ebba när de tog sin 2:a etta i eliten... ett till så är deras lydnadschampionat i hamn. Spännande värre alltså i Trelleborg om 2 veckor.

Ny vecka imorgon och alleredan sista veckan i November och snart går vi in i årets sista månad, ofattbart!

2 kommentarer:

  1. Stackars grabbarna bus som inte är krya! Visst är det tråkigt när det inte blir som man tänkt! Vi håller tummar och klor att allt snart är som vanligt igen!

    SvaraRadera
  2. Hurra för att det är slut på sjukstugan för er och vi kan träffas igen! Mysigt att ha er här igår även om jag inte var så riktigt superpigg. Vi har ju lite sjukstuga här med mig men det är ju inget som smittar tack och lov. Det senaste är piller i färdigstekt micrad pannkaka. Det slinker ner rätt fint.
    Tass & kram
    /Lakkan

    SvaraRadera