måndag 8 juni 2015

Måndagsspårning

Återigen styrde vi kosan mot Finnstorpsdammarna.

GW fick åka med Yonna utan mellanvägg och jag trodde innan vi satte in dem ihop att GW skulle terrorisera Yonna hela vägen. Men döm om min förvåning det gjorde han inte och det dröjde inte länge förrän även han lagt sig ner. Bra där GW pöjken min :-)

Hur gick spåret då:
Jo jättebra.
Jag satte på sele & lina ungefär 2 meter från starten och bara lät honom gå framåt och minsann så gjorde GW sitt bästa upptag (om än bara ett anlagsupptag) sedan vi började kursen. Därefter tuffade han bara på i ett fint & lugnt tempo och minsann "rätt som det var" så bara fanns klöven där i hans mun och jag som trodde att han stod och hade fastnat i någon mer intressant doft. Andra gången han överraskade mig idag!

Så nu har vi avancerat till en längd av ca 300m som ändå innehåller allt som ett anlagsspår ska göra. Ska bli kul att se hur grabben fixar det hela när längden ökar allt eftersom.


3 kommentarer: