söndag 7 juni 2015

Semsterfredag...

... som gick i privatträningenstecken!

Anders har haft semester hela veckan så han och Walle följde också med till Moheda.

Lite galen är man allt som kör 2 x 2,5 timmar för ca 1,5 timmes träning. Men ännu så länge så känns det värt var endaste krona.

Det var dags att träna med störning tyckte Birgitta och hade fixat ett extra ekipage. Lite läskigt var det allt men i slutet brydde han sig inte.

Det blev både land- & vattenträning (vattnet oplanerat för att det blev en sådan varm dag).

Både jag & GW fick en hel del saker att tänka på, men det blir allt jag som ändå får dra det största lasset, hoppas verkligen att jag klarar av det.

Igår var jag & killarna och tittade på Nationaldagstävlingen i Lomma och jag blev verkligen taggad att ta upp lydnaden igen.

Sagt & gjort, vi träffade Petra & Ebba i Lomma och GW visade en hel del fina lydnadsdrag.

Innan vi åkte hem så tog jag med killarna ut i furet för att de skulle få sträcka ut lite och springa och busa. Walle tackade för detta genom att försvinna i 5 minuter och sedan komma efter oss i hundranittio med en färg/doft i munnen som jag knappt vill nämna. Dock kan jag nämna att han inte är speciellt bra i magen ikväll, hoppas verkligen att det blir en lugn natt.



2 kommentarer:

  1. Tyvärr är det ofta långt iväg men får man bara valuta för resan känns det ok! Och det verkar ni ju få! Kul!
    Spännande att se vad lillkillen tycker om lydnadsträningen:)

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam om att fundera vad man håller på med. I två år åkte jag och min dåvarande svarta dam en gång i månaden till Värnamotrakten. Ångrar inte en mil.
    /Bea och gangstergänget

    SvaraRadera