onsdag 17 juni 2015

Spår i nos

Det tar sig på spårfronten.

Nu är GW snart uppe i ett fullängdsspår, i måndags spårade han ca 500m nästan som på räls.

Han är helt klart medveten om vad som ska ske då vi kommer dit och tycker väntan är lite lång innan det är hans tur, men man måste lära sig att vänta här i livet, hund som människa.

Han är ganska het på gröten då vi går ut mot spårstarten men då jag sätter honom ner för att ta på sele & linan är han så lugn & fin och spårandet påverkas på ett positivt sätt.

Han tar sig numera an starten på ett jättefint lugnt sätt. Det är så kul att se hur han utvecklas från gång till gång. Tror minsann att GW är den mest spårsäkra hund jag haft.

Spåret gick alltså toppen men fy farao vad jag blev mygg & knottbiten... de hittade alla ställen som jag inte satt mygga på :-(

Nästa måndag är sista gången och då ska spåret vara uppe i ca 600 m, de 100 metrarna till tror jag att han grejar också. Spåret innehåller redan nu allt som ska finnas gällande för ett anlagsprov.

1 kommentar:

  1. Usch och fy för mygg och knott! Men det får set vara värt när det går så bra! Duktiga ni är!

    SvaraRadera