söndag 14 juni 2015

Undrar om trägen vinner?

Ja det måste den göra även i vårt fall!

Igår var jag & Margareta i Lomma för att träna med grabbarna.

Margareta frågade vad vi skulle göra och jag svarade att åtminstone att jag & GW bara skulle träna att gå fot och åter fot.

Jag hade tagit med mig en "livlina" (inte den linan vi använder då vi viltspårar), den fick hänga löst efter GW på vår första runda och då GW ville ta sig en liten extra tur (händer oftast när vi byter terräng) så kom han inte så långt och det var bara att hiva in honom och börja om. Nästa runda på ny väg så fick GW gå lös men linan fick löpa mellan oss hängande i min vänstra hand. Tredje rundan så började vi utan synlig lina och precis i slutet tänkte han men liksom kom han på sig själv och stannade utan att hitta på bus.

Positionen var inte hela tiden som jag önskar den men vi får ta ett steg i taget.

Walle fick på tillbakavägen vara lös och ledig och småbrorsorna fick gå i koppel, orättvist tyckte dom men accepterade det efter ett tag.

Detta var inte det roligaste träningspasset vi gjort men förhoppningsvis ett mycket nyttigt pass!

Efter träningen så åkte vi hem till Petra för att träffa hennes lilla nytillskott i flocken, lille Humle. En sådan liten söt papillon kille (just nu med en matchvikt på 1,3 kg!!!).

Ingen vattenskål är för stor!

Svalast i skuggan!

GW & Humle bekantar sig!

GW försöker få igång Clara men det hade han ingenting för!

Full fart på de små benen!
Walle höll sig lite åt sidan!
Sedan var det att åka hem och "gå" på bröllop och det blev verkligen ett trevligt ett :-) Grattis till Prins Carl Philip & prinsessan Sofia!


2 kommentarer:

  1. Tråkträning är bästa träningen i längden :-)
    / Bea och de numera tio svarta korthåren

    SvaraRadera
  2. Man kan ju inte bara göra sånt som är roligt. Tyvärr... Och sen när det ger önskat resultat är det ju roligt:)

    SvaraRadera