onsdag 25 juli 2012

Man skall inte...


... tro en massa!

I veckan som gått sedan jag sist uppdaterade så har jag trott en massa:
- I söndags trodde jag att jag & Beck skulle genomföra ett bra träningspass i Lomma tillsammans med Anna & Zeke. Det blev så där kan jag säga. Får kanske skylla mig själv som valde att börja med att Anna fick gå omkring med apporten i handen & bakom ryggen. Men problem är till för att lösas så det är bara att bita i det sura äpplet och jobba på.

- Jag trodde aldrig att en geting skulle ta sig in under min stortå och sticka till och att det sedan skulle klia som f-n framför allt dygn 2 & 3! 

- Jag trodde att jag skulle få njuta av solen på balkongen på söndagseftermiddagen... men det blev lite dåligt av den varan.

- Jag trodde att min kock även samma dag skulle bjuda mig på middag... men han valde att åka till Kungliga huvudstaden och se & lyssna på Paul Simon!

Så i måndags bestämde jag mig för att inte tro så mycket... men inte gick det bättre då inte.
På kvällen åkte vi iväg till Malmö BK för att träna med Susanne & Klicka och Anna & Zeke och jag hade "bjudit" med Björn & Clara. Det var så härligt väder kanske lite i varmaste laget för 4-beningarna. Beck började med att helignorera mig när jag skickade honom till rutan. Jag trodde (jo det gjorde jag faktiskt) att det var en engångsföreteelse men han fortsatte på samma vis även när jag bytade ruta. Han fick då gå och vila sig en stund medan jag hjälpte Björn. 

Så klart skulle Beck ha en ny chans och den tog han som tur var (för honom). Han gjorde många bra saker som Björn förevigade åt oss:
Bra placering
Bra kvarliggande
Peptalk & berömmande 
Hopp-apport förberedelse
Återhoppet
Bra inbromsning innan upptag av metallapporten 
Bakom belöning på fjärren
Nytt försök
Ikväll har Marie & Lakrits varit på besök igen i stan. En helt underbar kväll som vi tillbringade i parken med stopp för lite matintag för oss alla. Lakrits testade en av dammarna, Walle avvaktade till att svalka sig tills vi kom till en av fontänerna istället och Lakrits tackade inte nej till ett ännu ett litet dopp! Mysigt som vanligt att ha er på besök. Nästa gång som vi ses så bär det av till finaste Bastudden tillsammans, längtar vi? JAAAAAAA DET GÖR VI :-)

1 kommentar:

  1. Tro ska man göra i kyrkan sägs det:) Härligt med sol och värme även om det är lite i varmaste laget... Morgon och kväll är det
    i a f ljuvligt!

    SvaraRadera