söndag 15 juli 2012

Tålamodet...

... börjar tryta rejält med "sångfågeln" och hoppet känns som om det passerat bäst före datum!

Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle ge upp med Beck & jaktträningen... men nu är det mycket mycket nära tyvärr :-(

Imorse träffade vi Eva & Paulina med Kidd & Quick på Järavallen.

Beck gjorde enkla & dubbla supermarkeringar i det höga gräset, fixade uppmärksamhetssignalen på markeringar galant trots att vi körde parallellt med vattnet. Fixade dubbelmarkeringar på vattnet följt av en vattendirigering likså. Men ljudet går inte att stänga av.

Vi har två tävlingar kvar inom en månad, WT i Karkskrona & Flatmästerskapet i Yxnerum, kanske försöker vi genomföra dem, kanske inte... får se när datumen infaller.

Attans vad jobbigt det känns, tårarna rinner just nu men det är väl lika så bra så att besvikelsen lixom får komma ut... jag tycker ju verkligen att jaktträningen/tävlandet ÄR SÅ KUL!

Som tur har vi lydnaden som fungerar och det är bara att lägga ännu mera krut där.

Ikväll blev det träning i Slottsparken med Susanne & Klicka.
Klicka gillade verkligen den Internationella metallapporten!
Sättande under gång börjar nu att ta form. Fina skick till rutan, stannar på "STÅ" och lägger sig bra och ligger fint kvar när jag går mot honom och vinklar ifrån honom tills jag vänder tillbaka mot och belönar. Fick oxå till några fina stegförflyttningar baklänges med hjälp av dragning framåt :-)
Jag fick bra tips på metallapporteringen, dvs för att försöka få honom att skippa leken med denna nu... gav snabbt resultat idag, men frågan är om han kommer ihåg det tills vi skall ses på tisdag igen.

Walle grabben fick oxå följa med och han roade sig själv... käkade upp i stort sett alla miniköttbullar som låg vid ryggan. När jag upptäckte det såg han busigt lycklig ut min goe goe WalleKalle!

Ha en bra vecka alla... nu har jag bara 3 veckor kvar tills semestern!

3 kommentarer:

  1. Åh så tråkigt:( Kanske kan en paus hjälpa. Pausa är ju bättre än att sluta i detta fallet. Kanske kan ni träna utan att tävla. Bara för att det är kul. Så kul med lydnaden! Heja er!! Walle vet allt hur man ordnar det för sig:)

    SvaraRadera
  2. Tjena
    Klart att du inte ger upp polis-grabben.
    Det finns säkert nån som kan hjälpa dig med din "sångfågel".
    WalleKalle får kanske smak för klass III o plötsligt har du två konstaplar att tävla med.
    Tradigt att jag inte kunde vara med på träningen i veckan men kom gärna igen till nästa vecka.

    SvaraRadera
  3. Helen du anar inte hur mycket jag känner med dig. Känner så igen mig, jag har ju en alldeles egen sångfågel här hemma i Wilmenlund, och det är så tråkigt när de i övrigt är så duktiga. Ljud är ju både omedvetet och medvedvetna handlingar och svåra att få bukt med. Jag skulle som ovanstående skriver försöka hitta någon som kan hjälpa dig och då fokusera på ljudet i jaktsammanhang. Hoppas vi ses på FM, jag åker dit mest för det sociala så får vi se hur det går med WT. Försök samla ork att gå vidare med jakten, även om det är tungt just nu. Jag har ju gett upp mycket med W, nu kör vi agility där hon får skälla och jag kan skita i det. Hoppas du hittar en lösning. Stora kramar!

    SvaraRadera