tisdag 10 juli 2012

Nu så...

... har vi satt i gång för fullt med 3:ans moment. Såååå roligt!

Igår kväll var vi ett gäng Team Nosare, Emma & Krut, Kerstin & Fabbe samt Björn & Clara som samlades i Lomma. Det blåste attans men vi fann en liten plats att slå läger på där det var lite lä.

Vi började med kvarmomenten och jag prövade att gå och gömma mig och det verkade inte bekomma Beck att jag försvann, känns bra att han verkar mer fokuserad på var jag tar vägen än annat som sker runtomkring. Dock behöver jag klocka honom på hur lång tid det tar innan han rullar över på andra skinkan... vill så klart helst inte ha några. Självklart har jag släppt igenom detta innan då jag bara fokuserat på att han skulle ligga kvar. Nu får jag säkert jobba hårt med detta, men förhoppningsvis så kommer det att gå.
Fokus på matte som försvann!
Sittande i grupp börjar kännas riktigt bra.
Beck var rejält uppskruvad när det senare var hans tur, men jag valde att ignorera ljuden och bara körde på och han slutade snabbt. Vi fick bl a lite tips på hur träna in rutan. Vi testade att skicka på 25m med synligt targetutlägg och senare med några läggande... jo då, verkar lovande.
Bra fokus! 
Bra fart! 
Bra läggande men kass placering!
Vi påbörjade sedan inlärningen till sättande under gång samt kollade av hopp-apport och metall-apportering. Fick till några bra ställande i inkallningen och han gjorde en klockren vittringsapportering.

Det blev en bra träningskväll, en liten fikapaus inom emellan då Emma bjöd på världens smarrigaste brownie-kaka (vet sedan tidigare). Jag avstod dock ifrån den pga att jag så lätt får utslag av sådant!

Ikväll har var vi varit hos Lisas Hundskola, kärt återseende, har saknat det :-)
Vi började med lite ingångar för att sedan fokusera vidare på hur jag skall få till snygga stegförflyttningar. Inte helt lätt med denna heta kille :-(
Vi hann också med några rutskick med bra resultat sedan var våra 45 minuter slut... attans vad det går fort när man har roligt!

Efter oss var det Ingrid & Niki som skulle ha lektion. Ingrid frågade mig om jag kunde tänka mig att göra en platsliggning tillsammans. Superbra idé tyckte jag! Jag gömde mig i containern och kunde kika genom ena dörrspringan. Det gick som igår, 2 skinkbyten... men jag ville inte gå tillbaka och korrigera när Niki låg så fint. Får ta detta med de andra störningståliga träningskompisarna istället.

Nu skall jag plita ner lite om dagens pass... bra att ha och titta tillbaka på senare.

2 kommentarer:

  1. Vilken bra träningsstart för IIIan! Kul m träning hos Lisa o vad bra med lite bonus i form av platsliggning.

    SvaraRadera
  2. Kul att börja träna ordentligt för ny klass (speciellt när det går bra). Jag hoppas på LP nästa helg så jag kan börja lära in nytt :-)

    SvaraRadera