tisdag 20 november 2012

Besök, träning, lite kul och...

... tävlingstittande har vi hunnit med sedan sist.

I fredags var Marie & Lakrits och hälsade på oss. Medan kocken fixade middagen tog vi oss en tur i staden. Hittade en ny korvkiosk men den rekommenderar vi definitivt inte... även om korvarna verkade falla 4-beningarna i smaken!

Tidigt i lördags morse åkte jag & Beck iväg till Staffanstorp för att träna lydnad med Emma & Krut innan Emmas kursdeltagare anlände kl 10. Beck hade allt lite svårt med kom-i-håget när det gällde rutan och inkallning med ställande... uppenbarligen glömt vad mina kommando betyder. Men jag & Emma hjälptes åt att påminna honom.
Det är så trist med denna mörka årstid, vi vill träna utomhus i dagsljus men det hinns ju inte med :-( Köket får duga till inomhusträning, men det är lite väl trångt. Tänk om man hade vunnit några miljoner... då skulle jag bygga & starta upp Malmö Hundarena... men kom precis på att jag kanske skall ta ett snack med Percy Nilsson (Malmös starke penningman).

I lördagskväll var vi tillsammans med Jeanette & Magnus och åt godaste buffén på Sankt Markus. Kom i matkoma då vi kom hem och var nästintill mätt hela söndagen.

I söndags var jag & Beck och tittade på några kompisar som tävlade lydnad i Skanör-Falsterbo. När tävlingarna var över så tog jag ut Beck direkt från bilen och nästan direkt in på II:ans bana. Taggad? Bara förnamnet, men han samlade sig faktiskt snabbare än jag förväntat mig.

Tyvärr har vår träningskompis Björn drabbats av en hjärtinfarkt men är nu tack & lov på benen igen, men det kommer att ta tid innan vi kan träna tillsammans på nytt :-(. Men det viktigaste är så klart nu att han tar det lugnt och ser till att bygga upp kondisen och han får må bra. Men vi längtar tills dagen då han återigen kan äntra planen med Clara. Fortsätt KRYA-PÅ-DIG Björn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar